Τραμ Αθήνας: Τι αναφέρει το Σωματείο Ηλεκτροδηγών για την 24ωρη λειτουργία στην παραλιακή
Η ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής σχετικά με την πιθανή 24ωρη λειτουργία του μέσου στην παραλιακή.
- 15/05/2025, 10:27
- Κείμενο: NouPou.gr
Υπό εξέταση είναι η 24ωρη λειτουργία για μετρό και τραμ στην παραλιακή κάθε Σάββατο, όπως γνωστοποίησε πριν λίγες ημέρες ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Με αφορμή την εξαγγελία του, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, προχώρησε στην ακόλουθη ανακοίνωση:
Κατανοούμε την πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών και του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη να ενισχύσουν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και να συμβάλλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μέσω της εξαγγελίας για 24ωρη λειτουργία της γραμμής τραμ στην παραλιακή κατά τις Παρασκευές και τα Σάββατα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι τα νυχτερινά δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή λειτουργούν ήδη εδώ και αρκετά χρόνια κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Εάν η επιθυμία είναι για συνεχή πυκνότερη 24ωρη λειτουργία, τότε είναι απαραίτητη η πρόσληψη επιπλέον Ηλεκτροδηγών και η δίκαιη αμοιβή της νυχτερινής εργασίας τους.
Ένα σοβαρό πρόβλημα είναι η μείωση του αριθμού των εν ενεργεία Ηλεκτροδηγών τα τελευταία χρόνια, είτε λόγω προβλημάτων υγείας, είτε λόγω συνταξιοδότησης, είτε λόγω μετακινήσεων σε άλλες θέσεις . Η κατάσταση δυστυχώς έχει φτάσει σε οριακό σημείο με την εντατικοποίηση της εργασίας. Τα αποτελέσματα τα βιώνουν οι εργαζόμενοι καθημερινά με το να μην μπορούν να βγάλουν εις πέρας το συγκοινωνιακό έργο αλλά και να μην μπορούν να λάβουν την κανονική τους άδεια και να ξεκουραστούν με τις οικογένειές του.
Επιπρόσθετα , οι αμοιβές των Ηλεκτροδηγών παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα λόγω του ενιαίου μισθολογίου. Για να καταστεί η θέση ελκυστική και να διασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση για την επέκταση του ωραρίου, είναι επιτακτική η αύξηση των ποσοστών των υπερωριών και των νυχτερινών, καθώς και η χορήγηση χιλιομετρικής αποζημίωσης στους Ηλεκτροδηγούς, όπως συμβαίνει σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη.
Ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα που παρατηρήθηκε στις τελευταίες προκηρύξεις , είναι ότι ένα σημαντικό ποσοστό των νεοπροσληφθέντων Ηλεκτροδηγών δεν αποδέχεται τη θέση λόγω των χαμηλών οικονομικών απολαβών και της μη αναγνώρισης των τριετιών προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία να επιληφθεί των παραπάνω προβλημάτων στην ΣΤΑΣΥ και ιδιαίτερα στην γραμμή Τραμ , πριν να προχωράει σε εξαγγελίες για 24ωρη λειτουργία και πύκνωση των δρομολογίων. Η ουσιαστική στήριξη των εργαζομένων και η βελτίωση των εργασιακών τους συνθηκών είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχή εφαρμογή οποιασδήποτε επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας. Μόνο με την επίλυση αυτών των ζητημάτων θα μπορέσει η συγκεκριμένη πρόταση για νυχτερινή λειτουργία να γίνει πραγματικότητα προς όφελος των πολιτών και της ασφαλούς μετακίνησής τους.