Στη Βουλή το θέμα της Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης από τον βουλευτή Νοτίου Τομέα του ΠΑΣΟΚ Παύλου Χρηστίδη
Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στον Νότιο Τομέα της Αθήνας κατέθεσε ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό - «Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης και ο Νότιος Τομέας δεν μπορούν να περιμένουν άλλο», τονίζει μεταξύ άλλων ο Παύλος Χρηστίδης
- 06/10/2025, 11:29
- Κείμενο: NouPou.gr
Την ανάγκη υλοποίησης της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης και την απουσία ενός συνολικού, συνεκτικού σχεδίου υποδομών και μεταφορών για τον Νότιο Τομέα της Αθήνας, αναδεικνύει με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Δήμα, ο Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Παύλος Χρηστίδης.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, η αναπτυξιακή προοπτική των νοτίων προαστίων δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με αποσπασματικά έργα και αποκομμένες παρεμβάσεις, τη στιγμή που το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λεκανοπέδιο έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με 120.000 νέα οχήματα ετησίως και με τους οδηγούς να χάνουν, κατά μέσο όρο, πάνω από 110 ώρες τον χρόνο στην κίνηση.
«Ενώ προχωρούν αναπλάσεις μεγάλης κλίμακας (όπως η Μαρίνα Αλίμου, το Φαληρικό Δέλτα, ο Αστέρας Γλυφάδας και κυρίως το έργο του Ελληνικού), δεν έχει παρουσιαστεί από την Πολιτεία ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που να απαντά στις κρίσιμες προκλήσεις της περιοχής, που είναι η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, περιβαλλοντική επιβάρυνση, πρόσβαση για όλους τους πολίτες και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών», τονίζει.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Παύλος Χρηστίδης ήταν ο μοναδικός βουλευτής του Νότιου Τομέα που έδωσε το «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των κατοίκων και των 5 Δήμων στην Ηλιούπολη, με σύνθημα: «Αστική σήραγγα εδώ και τώρα».
Προτάσσοντας την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες και οι διερχόμενοι οδηγοί, απευθύνει στον αρμόδιο Υπουργό τα εξής ερωτήματα:
- Υπάρχει πρόθεση να προχωρήσει η κυβέρνηση σε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την υλοποίηση της αστικής σήραγγας της Ηλιούπολης;
- Υπάρχει ολοκληρωμένη και δημοσίως διαθέσιμη μελέτη σκοπιμότητας για την οδική σύνδεση της Αττικής Οδού με το Ελληνικό και τα νότια προάστια;
- Έχουν ληφθεί υπόψη οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας τέτοιας επέκτασης και, αν ναι, με ποιον τρόπο;
- Ποια είναι τα προβλεπόμενα κόστη και οι πηγές χρηματοδότησης για το έργο αυτό; Υπάρχει πρόθεση επιβολής διοδίων;
- Γιατί δεν έχει καταρτιστεί και παρουσιαστεί ένα συνεκτικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για το Ελληνικό και τους όμορους δήμους, που να ενσωματώνει εναλλακτικές μορφές μετακίνησης (ΜΜΜ, ποδήλατο, πεζή πρόσβαση) πέρα από την οδική υποδομή;
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης εδώ.