Dream: Το υπερπολυτελές σκάφος του Γιώργου Προκοπίου δεμένο στην παραλία Γλυφάδας
Για λίγες ώρες αγκυροβολημένο αρόδου στη Γλυφάδα βρέθηκε το «Dream» του Γιώργου Προκοπίου – ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά ιδιωτικά γιοτ στον κόσμο, με μήκος 106 μέτρα και ιστορία που ξεκινά από το 1977.
- 25/07/2025, 13:08
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
- Φωτογραφίες: Ζήσιμος Ζήζος
Ένα από τα πιο επιβλητικά και ευμεγέθη σκάφη αναψυχής βρισκόταν έως και πριν από λίγες ώρες, δεμένο αρόδου στην παραλία της Γλυφάδας, περίπου μπροστά στη νοητή ευθεία από το εστιατόριο «Νικόλας της Σχοινούσας». Ο λόγος για το πολυτελές σκάφος «Dream» του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.
Το NouPou εντόπισε την πολυτελή θαλαμηγό στο συγκεκριμένο σημείο. Σήμερα το πρωί, το Dream ξεκίνησε με προορισμό το Αϊβαλί της Τουρκίας, όπως φαίνεται και από την καταγραφή της διαδρομής στοn σχετικό χάρτη της ιστοσελίδας marrinetraffic.com.

Η πλωτή πολιτεία με μήκος 106 μέτρα
Παρατηρώντας κανείς το Dream θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει ως πλωτή «πολιτεία» μήκους 106,5 μέτρων. Το συγκεκριμένο σκάφος ξεκίνησε τη ζωή του ως επιβατηγό πλοίο κατασκευασμένο στην Τουρκία το 1977, και μεταμορφώθηκε πλήρως σε υπερπολυτελές γιοτ το 2018. Σήμερα, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα ιδιωτικά σκάφη του κόσμου. Το 2018, το πλοίο επανασχεδιάστηκε ώστε να ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα της σύγχρονης ναυπηγικής πολυτέλειας. Με εσωτερικό όγκο 4.702 GT (gross tons), το Dream προσφέρει υπερπολυτελείς χώρους διαβίωσης και φιλοξενίας. Μπορεί να φιλοξενήσει 36 επιβάτες και πλήρωμα 40 ατόμων, ενώ διαθέτει ειδικά διαμορφωμένες καμπίνες για εκτελεστικά στελέχη και βοηθούς. Η διαρρύθμιση των χώρων και η εργονομία του σχεδιασμού τιμήθηκαν το 2019 με το World Superyacht Award για τις μετατροπές που πραγματοποιήθηκαν στο Dream.
Η ιδέα της μετατροπής προέκυψε όταν βρέθηκε το μικρό τουρκικό επιβατηγό πλοίο του 1997, το οποίο εκτελούσε κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. Με τον ναυπηγό Νικόλα Δένδρινο και την ομάδα του από την Olympic Yacht Services –εταιρεία συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου– ξεκίνησε να υλοποιείται ένα φιλόδοξο σχέδιο μετατροπής. Όλα έγιναν από το μηδέν: κατασκευαστικά σχέδια, σωληνώσεις καθώς και υποδομές.

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει αναφέρει ότι το όραμα και η ιδέα για το συγεκριμένο σκάφος γεννήθηκε έχοντας ως πρότυπο τη διάσημη θαλαμηγό του Αριστοτέλη Ωνάση, Christina O. «Tο 1953, σε ηλικία επτά ετών, κάνοντας ιστιοπλοΐα στον κόλπο της Γλυφάδας, είδα το Christina του Ωνάση. Ο Ουίνστον Τσόρτσιλ κάπνιζε πούρο στην πρύμνη. Αυτή η εικόνα με ακολουθούσε από τότε», έχει αναφέρει ο εφοπλιστής.
Το Dream κινείται από δύο μηχανές Wärtsilä, φτάνοντας μέγιστη ταχύτητα 17 κόμβων, ενώ η σταθερή ταχύτητα πλεύσης αγγίζει τους 14 κόμβους. Η αυτονομία του ξεπερνά τα 6.000 ναυτικά μίλια, γεγονός που του επιτρέπει υπερατλαντικά ταξίδια χωρίς περιορισμούς.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SuperYachtFan (@superyachtfan)
Ο εφοπλιστής πίσω από το όραμα
Ιδιοκτήτης του Dream είναι ο Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας Γιώργος Ι. Προκοπίου, ένας από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο. Ιδρυτής των εταιρειών Dynacom Tankers, Sea Tradersκαι Dynagas, ο Προκοπίου έχει μετατρέψει τη σχέση του με τη θάλασσα σε έναν συνδυασμό επιχειρηματικής επιτυχίας και προσωπικού πάθους. Το Dream δεν είναι το μοναδικό του σκάφος – στη συλλογή του ανήκει και το εντυπωσιακό Nomad.
Αξία και κόστος λειτουργίας
Η συνολική αξία του Dream υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το ετήσιο κόστος λειτουργίας φτάνει τα 15 εκατομμύρια δολάρια. Το υψηλό αυτό ποσό καλύπτει προσωπικό, συντήρηση, ανεφοδιασμό, ασφάλεια και πληθώρα άλλων παραμέτρων που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός πλωτού παλατιού αυτού του μεγέθους.
Διεθνούς φήμης υπογραφές στον σχεδιασμό του
Πίσω από τον εξωτερικό σχεδιασμό του Dream βρίσκεται το Studio Vafiadis, το δημιουργικό γραφείο που ίδρυσε ο Giorgio Vafiadis στη Ρώμη. Με εξειδίκευση στον σχεδιασμό superyachts, το στούντιο έχει αφήσει το στίγμα του σε πολλά διεθνούς φήμης projects, μεταξύ των οποίων και τα EMIR και BELITA. Συχνά συνεργάζεται με την Golden Yachts του Πάρι Δράγνη και είναι γνωστό για τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό και την προσήλωση στη λεπτομέρεια.
Το εσωτερικό φέρει την υπογραφή των Simone Ciarmoli και Miguel Queda – με καταβολές από τους οίκους Valentino, Prada και Armani.
Οι εργασίες ανακατασκευής πραγματοποιήθηκαν στα Ναυπηγεία της Χαλκίδας.

Εντυπωσιακή υποδομή – Πόρτα 42 τετραγωνικών για καταδύσεις που οδηγεί στη θάλασσα
Το Dream διαθέτει εντυπωσιακή υποδομή: 66 ανοιγόμενα φινιστρίνια, 132 παράθυρα (πολλά ηλεκτρικά, βάρους 500 κιλών έκαστο), δυναμικό σύστημα τοποθέτησης (DP) για καταδύσεις σε προστατευμένες περιοχές, και αποθήκη καταδύσεων πίσω από μια πόρτα 42 τετραγωνικών που οδηγεί στη θάλασσα. Η ηχομόνωση είναι τόσο ενισχυμένη που ούτε στον μέγιστο πλου δεν ακούγεται κραδασμός.

Η γέφυρα του σκάφους αποτελεί ένα τεχνολογικό επίτευγμακαθώς διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου, θερμικές κάμερες, συστήματα πυρασφάλειας και κατακόρυφες οδούς διαφυγής. Το μηχανοστάσιο αφαιρέθηκε εντελώς και επανατοποθετήθηκε, εξοπλισμένο με κορυφαίας ποιότητας κινητήρες και γεννήτριες.