Νίκος Μίχαλος: Το ηθικό μέλλον της Αθηναϊκής Ριβιέρας
Ο Νίκος Μίχαλος, συνιδρυτής της NouPou Media και γέννημα θρέμμα Γλυφαδιώτης, δίνει τη δική του βιωματική ματιά για τις προοπτικές αλλά και τις προκλήσεις του σύγχρονου hospitality στα Νότια Προάστια.
- 14/07/2025, 17:15
- Κείμενο: Νίκος Μίχαλος
Το 2004, ενώ έπαιζα επαγγελματικά μπάσκετ, γνώρισα για πρώτη φορά εκ των έσω τον κόσμο της εστίασης στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Ήταν η εποχή που η Γλυφάδα αναγνώριζε μόνο έναν δρόμο: τη Ζησιμοπούλου. Την ίδια χρονιά άνοιξε το Balux — «της πισίνας», όπως λέγαμε εμείς οι Νότιοι — και κάτι άρχισε να αλλάζει στον χάρτη. Λίγο αργότερα, το 2007, ήρθε και το δεύτερο Balux, ολοκληρώνοντας τη μετάβαση του Γλυφαδιώτη προς την παραλιακή. Fast forward στο καλοκαίρι του 2025. Ο Riviera Tower — ο πρώτος «νότιος» ουρανοξύστης — ψηλώνει μέρα με τη μέρα και η Αθηναϊκή Ριβιέρα ζει τις καλύτερες στιγμές της. Διεθνείς ξενοδοχειακοί όμιλοι «προσγειώνονται» στα Νότια, κορυφαία brands εστίασης απογειώνουν τις γαστρονομικές εμπειρίες μας και κορυφαία ονόματα της ηλεκτρονικής μουσικής, αλλά και της mainstream σκηνής, έρχονται για εμφανίσεις — κάτι που παλιότερα έμοιαζε αδιανόητο.
Το «πάρτι», όμως, δεν είναι για όλους. Μπορεί το fine dining/living να έχει μπει πλέον δυναμικά στη ζωή μας, αλλά ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού κοινού δεν έχει την οικονομική άνεση να το υποστηρίξει. Η ανάπτυξη είναι αναγκαία, αλλά χρειάζεται ισορροπία. Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα είναι η εύρεση κατάλληλου προσωπικού, αφού ο συγκεκριμένος κλάδος τροφοδοτείται κυρίως από εγχώριο δυναμικό. Την ίδια στιγμή, ένας τομέας με τεράστιες δυνατότητες που παραμένει ανεκμετάλλευτος είναι αυτός της ευεξίας. Ζούμε σε μια χώρα με ήλιο 12 μήνες τον χρόνο — κι όμως, από Νοέμβριο μέχρι Μάρτιο, η Ριβιέρα πέφτει σχεδόν σε «χειμερία νάρκη». Είναι η ώρα να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για ένα δεύτερο καλοκαίρι, βασισμένο σε wellness δράσεις και ποιοτική φιλοξενία. Αν κάτι θέλω να κρατήσουμε ως επίλογο ή επιμύθιο, είναι πως το μέλλον του hospitality στα Νότια δεν θα κριθεί μόνο από τις επενδύσεις ή τα brands, αλλά και από τη συμπεριφορά μας. Η ενσυναίσθηση, η διακριτικότητα και η ηθική συμπεριφορά — απέναντι στον πελάτη αλλά και μεταξύ μας — μπορούν να γίνουν το στοιχείο που θα μας διαφοροποιήσει διεθνώς. Ίσως τελικά η ευγένεια να είναι, ή να πρέπει να γίνει, το νέο Athens Riviera coolness.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “White Paper: The Big Business of the South”, την ειδική έκδοση της NouPou Media για το σήμερα και το αύριο της Αθηναϊκής Ριβιέρας.