Τρία beauty στέκια στη Γλυφάδα που συζητιούνται πολύ
Athens Riviera Beauty Diaries
Μια μαροκινή τελετουργία φροντίδας, μια κορεάτικη εμπειρία λάμψης και ένα αρωματοπωλείο που μοσχοβολά ιστορίες: Τρεις νότιες στάσεις που αποδεικνύουν πως η ομορφιά έχει πλέον τον δικό της χάρτη.
- 26/11/2025, 09:11
- Κείμενο: Έφη Ανέστη
- Φωτογραφίες: Λεωνίδας Τούμπανος
Mια μικρή ξενάγηση στην πιο αλλιώτικη beauty εξατομίκευση στη Γλυφάδα, στην αγάπη στο διαφορετικό και στην αίσθηση αυθεντικότητας που αποτυπώνει το γιατί η ομορφιά έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον όταν τη μοιράζεσαι.
Natus Marrakech: Η μαροκινή τελετουργία που θυμίζει ανατολίτικο παραμύθι
Η ιστορία της Natus ξεκινά μακριά από τη Γλυφάδα, σε ένα ταξίδι στο Μαρόκο που έγινε χωρίς σχέδιο για την Αγγελίνα Μηνά και τις φίλες της, σαν μια μικρή απόδραση από την πολύπλοκη καθημερινότητα.
Μια κοριτσοπαρέα, ένα χαμάμ στο Μαρακές και το χαρακτηριστικό άρωμα πορτοκαλανθού, amber και oud που ήταν παντού, στα λευκά λινά, στα λάδια του μασάζ, στα σοκάκια της Medina, δημιουργούν μικρές ιστορίες ξεγνοιασιάς που συλλέγονται αμέσως για να ειπωθούν λίγο αργότερα γύρω από ένα τραπέζι με τσάι και ενθουσιασμό για το Μαροκινό brand που σε οδηγεί σε χαμάμ μιας άλλης εποχής.

Ο λόγος της Αγγελίνας, το βλέμμα της και η αίσθηση ζεστασιάς και γενναιοδωρίας που μεταφέρει αποτυπώνουν όλη τη μαγεία αυτής της Μαροκινής φροντίδας. Μιλάει με σιγουριά και μια αφοπλιστική ηρεμία που σε κάνει να θες να ακούσεις κάθε λεπτομέρεια.
Κάνε εικόνα κι εσύ τέσσερις φίλες στο Μαρακές, με βαλίτσες γεμάτες με θαυματουργά έλαια argan, σαπούνια, scrubs και μικρούς θησαυρούς από τα ωραία κι αλλιώτικα της Βόρειας Αφρικής, να επιστρέφουν Ελλάδα κι αυτά τα μικρά μπουκαλάκια να εισχωρούν σε σπίτια, παρέες και οικογένειες. Μέσα σε λίγες χρήσεις, τα προϊόντα Natus αφήνουν ίχνη χαλάρωσης που μένουν στην επιδερμίδα και στο μυαλό και μαζί σκέψεις, προθέσεις και ερωτήματα να πέφτουν στο τραπέζι των συναντήσεων: “Γιατί να μην υπάρξει ένας χώρος εδώ σε εμάς, που να μεταφέρει αυτή την εμπειρία;”.
Η Natus δεν προέκυψε από business plan. Προέκυψε από έρωτα κι ανάγκη: να μεταφραστεί η μαροκινή φροντίδα σε ελληνικό έδαφος χωρίς να χαθεί η αίσθηση φροντίδας μιας τελετουργίας που αγκαλιάζει το σώμα και ηρεμεί το μυαλό.
Το πρώτο προϊόν που δοκιμάστηκε από την ίδια και την εντυπωσίασε ήταν το serum μαλλιών με argan και δεντρολίβανο. Δύο μέρες χρήσης ήταν αρκετές για να γίνει οικογενειακή υπόθεση: η κόρη το “έκλεψε”, ενώ το ίδιο έκανε ο γιος της με το ανδρικό σαμπουάν με argan.

Προφανώς και οι μαροκινές συνθέσεις δεν είναι καθόλου τυχαίες. Το argan της Natus προέρχεται από περιοχές όπου το argan καλλιεργείται παραδοσιακά, από τους ίδιους παραγωγούς που συνεργάζονται με μεγάλα διεθνή beauty brands. Μέσα σε αυτή τη φιλοσοφία γεννιούνται και τα προϊόντα που έχουν αγαπηθεί περισσότερο από το ελληνικό κοινό: το Αγνό Έλαιο Αργκάν “Χίλιες Αρετές” για πρόσωπο, σώμα και μαλλιά, το σούπερ ενυδατικό Precious Oil που κυκλοφορεί σε έξι ξεχωριστά αρώματα, αλλά και το Μαξιλαράκι Καθαρισμού Προσώπου Μακραμέ με έλαιο φραγκόσυκου, που έχει γίνει αγαπημένη καθημερινή συνήθεια.
Αυτό το ενδιαφέρον αποτυπώνεται και στις εσάνς που επιλέγονται ξανά και ξανά: oud, Green Tea, Oriental και διάφορα εξωτικά blends που δίνουν στον χώρο μια αίσθηση ταξιδιού. Η λούφα καφέ έχει γίνει μικρή τελετουργία απολέπισης, ενώ το Black Soap και το κλασικό γάντι παραμένουν από τα πρώτα αντικείμενα που αγγίζει κανείς πριν φύγει. Mικρές λεπτομέρειες που θυμίζουν πως η ομορφιά μπορεί πραγματικά να γίνει καθημερινή ιεροτελεστία, σαν ένα προσωπικό hammam που χωράει στο σπίτι.
Η Natus αναπτύσσεται ραγδαία διεθνώς. Προϊόντα, συνθέσεις και η χαρακτηριστική της αισθητική πρωταγωνιστούν πια σε Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Πορτογαλία, Τυνησία, Κατάρ, ΗΠΑ και Άμστερνταμ. Θα τη συναντήσεις σε spa, ξενοδοχεία και μικρά concept stores που θέλουν να φιλοξενήσουν το άρωμα και το ύφος της.

Και πίσω από όλα αυτά βρίσκεται μια γυναίκα που δεν φοβάται την πρόκληση. Η ιδρύτρια Taouba Mqqadmi, χημικός μηχανικός με μεταπτυχιακό (DESS) στη σύνθεση καλλυντικών, λάνσαρε τη Natus Marrakech το 2007 με στόχο να δημιουργήσει φυσικά, πλούσια προϊόντα με βάση το argan και τις παραδοσιακές μαροκινές τεχνικές. Έκτοτε ανοίγει εργαστήρια, ταξιδεύει, δοκιμάζει πρώτες ύλες, πειραματίζεται με νέες συνθέσεις και λειτουργεί σαν πραγματική συλλέκτρια εμπειριών μ’ αυτή την προσήλωση που έχει κάποιος όταν αγαπά αυτό που δημιουργεί.
Στην ερώτησή μας πόσο συχνά λανσαρίσματα υπάρχουν, η Αγγελίνα είναι αφοπλιστική: κάθε δύο μήνες κυκλοφορεί κάτι νέο. Η τελευταία άφιξη που ήδη συζητιέται είναι ένα natural αποσμητικό χωρίς αλουμίνιο, ιδανικό για ευαίσθητες επιδερμίδες και με εντυπωσιακή διάρκεια. Κυκλοφορεί σε τρία εκλεπτυσμένα αρώματα που πραγματικά ξεχωρίζουν: ένα oud ζεστό και μεθυστικό, ένα άνθος πορτοκαλιού απαλό και λουλουδένιο, και μια βερβένα φρέσκια και λεμονάτη που αφήνει μια καθαρή, ζωηρή αίσθηση.
Η Natus δεν είναι απλώς ένα μαροκινό κατάστημα στα Νότια. Είναι η απόδειξη πως όταν μια εμπειρία σε ακουμπά αληθινά, μπορεί να γίνει κάτι πολύ περισσότερο από προϊόν: ένας μικρός προορισμός που αναζητάς όταν χρειάζεσαι να πάρεις ανάσα και να μπεις για λίγο σε μια πιο αργή εκδοχή της ημέρας σου.
Natus: Λαζαράκη 33, Γλυφάδα | Τηλέφωνο: 21 0894 6688
Rosina Perfumery: Μια αρωματική γωνιά, που κρατάει ζωντανή μια κληρονομιά
Η Rosina Perfumery περιλαμβάνει μια ποικιλία αρωμάτων που απλώνονται στον χώρο σαν μικρές αφηγήσεις: μπαχαρικά που ζεσταίνουν, φρούτα που φέρνουν φως, ίριδα που θυμίζει παλιά κομψότητα, γιασεμί που αγγίζει κάτι οικείο. Και όλα αυτά σε μια διαδρομή που ξεκίνησε πριν από σχεδόν έναν αιώνα, σε ένα εργαστήριο στο Κάιρο, και σήμερα συνεχίζεται σε ένα ατμοσφαιρικό σημείο στη Γλυφάδα.

Η Στέλλα και η Κατερίνα Αγγελάκη, δίδυμες αδελφές, φαίνεται να ξέρουν να εστιάζουν στο διαφορετικό, που τους οδηγεί σε αλάνθαστες επιλογές, προτάσεις και τοποθετήσεις που τις κάνει μοναδικές στο είδος τους. Η δική τους αρωματική γωνιά δεν θυμίζει καθόλου αποστειρωμένο niche perfumery.
Η Rosina είναι μια οικογενειακή αφήγηση που διασώθηκε μέσα από συγκυρίες, ταξίδια και μνήμες που – ευτυχώς – δεν φαίνεται να ξεθωριάζουν.
Όλα ξεκινούν από τον παππού τους, Έλληνα της Αιγύπτου, ιδιοκτήτη μεγάλης σοκολατοποιίας. Ευφάνταστος και δημιουργικός ο ίδιος αρωμάτιζε τα γλυκά του με αιθέρια έλαια από το Grasse: κεράσι, τριαντάφυλλο, γιασεμί. Μικρές φιάλες γεμάτες ιστορίες που τότε δεν είχαν όνομα αλλά είχαν πρόθεση. Και αυτή η πρόθεση, σχεδόν αθόρυβα, εξελίχθηκε αυθόρμητα καθώς οι εγγονές του χωρίς καν να γνωρίζουν αυτή την ιστορία, αποφάσισαν χρόνια μετά να ανοίξουν ένα αρωματοπωλείο. Όταν το ανακοίνωσαν στη μητέρα τους, εκείνη συγκινήθηκε κι έτσι έμαθαν…
Φόρο τιμής λοιπόν το όνομα, Rosina. Rosina λεγόταν η εταιρεία του παππού στο Κάιρο. Έτσι δημιουργήθηκε μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο γενιές που δεν συναντήθηκαν ποτέ, αλλά συνδέονται με τρόπο που μοιάζει σχεδόν κυτταρικός, θα μπορούσαμε να πούμε και συμπαντικός.
Η Στέλλα και η Κατερίνα άνοιξαν τη Rosina το 2012, μέσα στην κρίση, κόντρα σε κάθε λογική. Με πτυχίο αρχιτεκτονικής η μία, και interior design η άλλη σχεδίασαν με περίσσεια αγάπη και αδιαμφισβήτητο πάθος ένα μικρό χώρο με niche αρώματα, που κοστίζουν, ξεχωρίζουν και που θες να έχεις στο μπουντουάρ και στη ζωή σου, όποιο κι αν είναι το οικονομικό status σου. Αρώματα που διηγούνται ιστορίες, που έχουν το δικό τους φανατικό κοινό που αναζητά διαρκώς το διαφορετικό και πρωτότυπο.
Η κουβέντα μαζί τους είναι ένα ταξίδι μέσα από πρώτες ύλες: μπαχαρικά, ξύλα, φρούτα, ίριδα, γιασεμί, εκπλεπτυσμένο δέρμα, βανίλια, musk και τόσα άλλα…

Πριν ανοίξουν τη δική τους αρωματική γωνιά, ταξίδεψαν στη Γαλλία για να δουν πώς “γεννιέται” ένα άρωμα, να συναντήσουν μικρούς και μεγάλους οίκους, να καταλάβουν, να μάθουν, να μυηθούν…Το Grasse τις συνεπήρε και από εκεί ξεκίνησε η δική τους διαδρομή.
Αρχικά έφεραν 6 niche perfume brands: ένα από το Grasse, ένα από τη Φλωρεντία, ένα από την Αμερική, δημιουργία ενός Γιαπωνέζου δημιουργού και δύο ευρωπαϊκούς niche οίκους που θεωρούνται πια κρυμμένοι θησαυροί.
Σήμερα, η Rosina Parfumerie έχει περισσότερα από 50 brands από όλο τον κόσμο – από Παρίσι και Μόντε Κάρλο μέχρι Αυστραλία, Ιαπωνία και Ινδία. Και επιλέγουν με μαεστρία τα πάντα. Δεν φέρνουν ποτέ ολόκληρο το range. Μόνο όσα γνωρίζουν πως θα αγαπήσει το ελληνικό κοινό, μετά από χιλιάδες δοκιμές, εκατοντάδες ταξίδια μέσα σ’ αυτά τα σχεδόν 14 χρόνια παρουσίας και πια μία προσωπική επαφή με τους ίδιους τους αρωματοποιούς, που τις εμπιστεύονται με κλειστά ματιά.
Έχουν πάει σε πάνω από 100 εκθέσεις. Έχουν παραστεί σε περισσότερα από 100 events, συναντήσεις και επαγγελματικά ταξίδια, πάντα με τον ίδιο στόχο: να βρουν τα επόμενα αρώματα που πραγματικά “έχουν κάτι να πουν”. Γι’ αυτό και η Rosina δεν θυμίζει τυπικό perfumery. Οι εσάνς δεν επιλέγονται επειδή είναι “της μόδας”, αλλά γιατί φέρνουν ένα vibe και μια ιστορία, κάτι που μπορείς να νιώσεις από την πρώτη δοκιμή.

Υπάρχουν καθαρά αρώματα που θυμίζουν λινά Λονδίνου, blends με μάνγκο και oud, εκλεπτυσμένες ίριδες, βιετναμέζικες συνθέσεις, ιαπωνικές μινιμαλιστικές καρδιές και μερικά best-sellers με κεχριμπάρι και berries που σπάνια μένουν στο ράφι. Η Στέλλα αγαπά τις εσάνς που ισορροπούν ανάμεσα στη γλυκύτητα και τη ξυλώδη ζεστασιά, συνθέσεις που της θυμίζουν ταξίδια και εικόνες. Λατρεύει επίσης αρώματα με αυτή την καθαρή, “φρεσκοπλυμένη” αίσθηση και πολλές zen δημιουργίες που έχουν μόνιμη θέση στο κομοδίνο της.
Η Κατερίνα, από την άλλη, προτιμά πιο εξωτικά αρώματα που της ανεβάζουν τη διάθεση κάθε φορά. Mερικά από αυτά ανήκουν σε ultra niche κατηγορίες, με μια σπανιότητα που συναντάς συνήθως στις επιλογές των billionaires, όπως μου είπε. Ξεχωρίζει επίσης ένα ginger mood booster άρωμα από την Αυστραλία και ένα ιδιαίτερο musk & berries από την Grasse, που θεωρείται από τα πιο ξεχωριστά musks της ευρωπαϊκής αγοράς.
Για να τα γνωρίσεις στ’ αλήθεια κι εσύ τόσα κι άλλα τόσα, μια στάση στοn χώρο είναι η καλύτερη δοκιμή. Και για να ξέρεις, το κοινό της Rosina ξεχωρίζει για την ποικιλομορφία του. Παίκτες του NBA, καλλιτέχνες, φοιτητές, άνθρωποι που αναζητούν το πρώτο τους niche άρωμα και ένα πιστό πελατολόγιο που επιστρέφει ξανά και ξανά. Η Rosina έχει αυτή την ανεπιτήδευτη, easy-going διάθεση -σε υποδέχεται χωρίς αυστηρό πρωτόκολλο- σου μιλά για αρωματικές ιστορίες και σου δίνει χώρο να ανακαλύψεις τις δικές σου ξεχωριστές εσάνς.
Οι δίδυμες αδελφές, βαθιά γνώστριες της υψηλής αρωματοποιίας πια, λένε συχνά ότι “τα αρώματα έχουν αναμνήσεις”. Και αυτό φαίνεται και στον τρόπο που διαλέγουν το κάθε brand τους. Στη Rosina, κανένα άρωμα δεν μπαίνει απλώς στο ράφι, αλλά πρέπει να έχει λόγο ύπαρξης, χαρακτήρα και μια ιδιαίτερη ταυτότητα. Ίσως γι’ αυτό το κατάστημα παραμένει τόσα χρόνια σταθερό σε μια αγορά που αλλάζει συνεχώς. Διατηρεί μια ιστορία ζωντανή και τη μοιράζεται με τρόπο που δεν ξεχνάς εύκολα, καθώς μένει ανεξίτηλο, όπως κι αυτό το άρωμα των 600 και κάτι ευρώ που δοκίμασα και μπορείς να βρεις μόνο στη Rosina Perfumery.
Rosina Perfumery: Γιαννιτσοπούλου 6, Γλυφάδα | Τηλέφωνο: 21 3023 2875
Οh MY Skin: Ποιος λέει ότι ένα Κορεάτικο στέκι είναι απλώς ένα trend;
Ένα καθαρό gel cleanser, ένα toner που “κάθεται” σωστά στο δέρμα και ένας ορός που βλέπεις να δουλεύει από τις πρώτες χρήσεις φιγουράρουν σε έναν μικρό, cute χώρο στο κέντρο της Γλυφάδας. Το συγκεκριμένο beauty spot δεν δημιουργήθηκε για να ακολουθήσει τη μόδα της K-Beauty, αλλά γεννήθηκε από βιωματική ανάγκη. Η ιδρύτριά του, η Τζωρτζίνα Σταματίου, αφού δοκίμασε κορεάτικα προϊόντα για τη δική της ακμή, είδε την επιδερμίδα της να αλλάζει μέσα σε λίγες εβδομάδες(!) κι αυτό ήταν αρκετό για να ξεκινήσει μια βαθιά έρευνα που το 2022 γίνεται σχεδόν εμμονή: ingredients, φόρμουλες, τεχνικές καθαρισμού, διπλό cleansing, essences, hydrogel masks.

Έτσι, το 2023 αποφασίζει πως θέλει να συγκεντρώσει τα κορεάτικα θέλω της σ’ έναν χώρο που να τα εξηγεί όλα αυτά σωστά. Πρώτα δημιουργεί ένα e-shop και, τον Απρίλιο του ’24, ανοίγει και το φυσικό κατάστημα. Στο Oh My Skin βρίσκεις επιλεκτικά κορεάτικα brands που έχουν δοκιμαστεί ένα προς ένα, με μια ξεκάθαρη λογική και, επιπλέον, με ένα μικρό virality της εποχής: vegan, cruelty-free, εξειδικευμένα. Μαθαίνω ότι έχουν δοκιμαστεί περισσότερα από 100 brands, αλλά στα ράφια της θα βρεις μόνο όσα λειτουργούν αποτελεσματικά.
Η νοοτροπία της K-Beauty εδώ μεταφράζεται σε κάτι πολύ απλό: “Το δέρμα δεν θέλει υπερβολές. Θέλει συνέπεια”. Κι αυτό αποτυπώνεται και στον τρόπο επιλογής των προϊόντων, μια διαδικασία σχεδόν τελετουργική: δοκιμή, αξιολόγηση, ingredients check, συνδυαστικότητα με ό,τι υπάρχει ήδη στη ρουτίνα, αποτελεσματικότητα στην πράξη. Τίποτα δεν ανεβαίνει στο ράφι αν δεν έχει λειτουργήσει πρώτα στην ίδια, στις φίλες και στις παρέες της.

Το ελληνικό κοινό είναι πλέον πολύ απαιτητικό, μας λέει. Γνωρίζει. Ζητάει πάντα κάτι παραπάνω. Και η κορεάτικη περιποίηση προσφέρει προϊόντα που είναι must στον αποχρωματισμό, τη λάμψη, τη λείανση και την υφή. Μας εξηγεί επίσης ότι η K-Beauty βιομηχανία είναι πρωταθλήτρια στα συστατικά: νιασιναμίδη σε σύσταση που “γράφει”, εκχύλισμα ρυζιού για φωτεινότητα, διπλός καθαρισμός για δέρμα που αναπνέει, AHA 7% για ομοιομορφία, DNA σολομού σε καινούργιες κορεάτικες συνθέσεις που συζητιούνται ήδη πολύ.
Έτσι, brands όπως Cosrx, Some By Mi, Beauty of Joseon και Mixsoon αποκτούν εδώ ελληνική φωνή. Και μέσα από αυτή τη συνεχόμενη επαφή με τον κόσμο, φαίνονται και τα προϊόντα που αγαπιούνται περισσότερο: η essence της Cosrx, που συχνά είναι η πρώτη επαφή όσων μπαίνουν στον χώρο, το αντηλιακό Beauty of Joseon με εκχύλισμα ρυζιού, που λειτουργεί σαν μικρό “φωτεινό μυστικό” για όσους έχουν θαμπή όψη, ο ορός προσώπου της Axis-Y με βάση τη νιασιναμίδη, που διορθώνει τα μαύρα στίγματα και βελτιώνει τον ανομοιόμορφο τόνο του δέρματος και έχει εξελιχθεί σχεδόν σε cult επιλογή και το AHA 7 Whitehead Power Liquid της Cosrx, ένα απαλό απολεπιστικό με 7% γλυκολικό οξύ, που απομακρύνει ρύπους και νεκρά κύτταρα και αποκτά σταθερά φανατικό κοινό.
Όταν τη ρωτάω για το τι έρχεται μου επιβεβαιώνει αυτό που δείχνουν ήδη τα ρεπορτάζ: “οι hydrogel masks που εφαρμόζονται βράδυ και αφαιρούνται το πρωί είναι μια τάση που θα κυριαρχήσει το 2026”. Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνει ότι αυτό το κορεάτικο στέκι δεν απευθύνεται μόνο σε νεαρές επιδερμίδες. Με σωστή καθοδήγηση, γυναίκες 40+, 50+, 60+ βρίσκουν προϊόντα που δουλεύουν πραγματικά: καθαρισμούς χωρίς ξηρότητα, gel υφές για λιπαρή ωριμότητα, θρεπτικές συνθέσεις που δεν βαραίνουν και φυσικά αντηλιακά με ματ εφαρμογή που στέκονται άψογα στο δέρμα.

Για τα επόμενα βήματα, μου λέει ότι το κορεάτικο σημείο ήδη συζητά με δημιουργούς κορεάτικων αρωμάτων για diffusers, ενώ επεκτείνεται και στο body care με lotions που προσφέρουν απολέπιση. Παράλληλα, αναζητά και προϊόντα χωρίς άρωμα, για όσους θέλουν καθαρή αποτελεσματικότητα χωρίς ευαισθητοποιήσεις.
Η K-Beauty ήρθε για να μείνει και σίγουρα δεν περιμένεις εμένα να στο πω, αλλά θες να ξέρεις τα στέκια που διαμορφώνουν τα κορεάτικα trends. Και στη Γλυφάδα υπάρχει αυτός ο χώρος που δεν εξυπηρετεί απλώς τάσεις, αλλά δίνει γνώση, καθοδήγηση και ρουτίνες που κάνουν την περιποίηση πιο εύκολη κι οπωσδήποτε πιο αποτελεσματική.
Οh MY Skin: Λεωφόρος Δημάρχου Αγγέλου Μεταξά 27-29, Γλυφάδα | Τηλ: 210 968 1033