Εδώ και 45 χρόνια η οικογένεια του Ρόμβου γεμίζει επιτυχίες τις οικογένειες των Νοτίων
Χτίζοντας το μέλλον των παιδιών μαςΜε πέντε φροντιστήρια σε Γλυφάδα, Αργυρούπολη και Ηλιούπολη ο εκπαιδευτικός οργανισμός, που έχει συνδέσει το όνομά του με χαρούμενες ιστορίες μαθητών, μας αποκαλύπτει τα μυστικά του.
- 09/09/2024
- Κείμενο: Κατερίνα Αντωνίου
- Φωτογραφίες: Φανή Τουμπουλίδου
Σχεδόν μισό αιώνα πριν, δυο μαθηματικοί, ο Ιωάννης Τσαρπαλής και ο Βασίλης Δριμιλής, αποφασίζουν να αναλάβουν ένα μικρό φροντιστήριο στην περιοχή της Αργυρούπολης. Έτσι ο Ρόμβος ξεκινά, εργάζονται σκληρά και μεθοδικά και σταδιακά μεγαλώνουν την επιχείρησή τους. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1980, γενική διευθύντρια αναλαμβάνει η μαθηματικός Δήμητρα Αλαμπάνου. Και κάπως έτσι, τα εκπαιδευτήρια που ταύτισαν το όνομά τους με τις μαθητικές επιτυχίες των Νοτίων άρχισαν να παίρνουν μορφή.
Δεν είναι υπερβολή. Στο 2024 πια, με την – πολύ πρόσφατη – προσθήκη του νέου χώρου της Γλυφάδας, ο Ρόμβος διαθέτει πλέον πέντε εκπαιδευτήρια στα νότια προάστια. Απασχολεί δεκάδες εκπαιδευτικούς όλων των αντικειμένων, προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες και προγράμματα και ευθύνεται για τη βελτίωση των επιδόσεων κυριολεκτικά χιλιάδων μαθητών.
Ίσως, όμως, οι πιο σημαντικές επιτυχίες του Ρόμβου να μην είναι εκείνες που μετριούνται με αριθμούς. Εκτός αν μιλάμε για τον αριθμό των ετών που διαρκούν οι σχέσεις με τους ανθρώπους του, πολλοί εκ των οποίων υπήρξαν μαθητές του πριν γίνουν καθηγητές του. Γιατί, όπως τονίζουν η ίδια η κ. Αλαμπάνου, αλλά και η κόρη της, Ειρήνη Τσαρπαλή, η οποία τα τελευταία χρόνια πήρε τη σκυτάλη της γενικής διεύθυνσης, 45 χρόνια μετά την ίδρυσή του, ο Ρόμβος παραμένει στην καρδιά και τη φιλοσοφία του μια οικογενειακή επιχείρηση, μακριά από την απρόσωπη λογική των αλυσίδων.
Η διαφορά του με το παρελθόν, εντοπίζεται κυρίως στον διαρκή εκσυγχρονισμό των μεθόδων του, είτε μιλάμε για τα προγράμματα σπουδών που προσφέρει, είτε για το πρωτοποριακό εργαστήρι μάθησης που εμπνεύστηκε και εφαρμόζει από το 2010, είτε για τις σφαιρικές υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού που παρέχει στους μαθητές του.
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, δεν θα μπορούσαμε να μην τους απευθύνουμε μερικές ερωτήσεις για την ιστορία των φροντιστηρίων, το παρόν και το μέλλον τους.
Στο κάτω-κάτω, οι περισσότεροι Νότιοι έχουμε τουλάχιστον έναν φίλο που έχει περάσει από τα θρανία τους. Αν δεν έχουμε περάσει από αυτά και εμείς οι ίδιοι.
Ποιοι ήταν οι βασικοί σταθμοί στην ιστορία των Εκπαιδευτηρίων Ρόμβος;
Δ. Α.: Ο ΡΟΜΒΟΣ έχει διαγράψει μια μακρά και αξιόλογη πορεία στον τομέα της εκπαίδευσης, με πολλές σημαντικές στιγμές που καθόρισαν την εξέλιξή του. Ένας από τους πρώτους βασικούς σταθμούς ήταν το 1992, όταν ανοίξαμε το δεύτερο διδακτήριό μας στην Αργυρούπολη, προκειμένου να ανταποκριθούμε στη μεγάλη ζήτηση από τους μαθητές. Ακολούθησε η επέκταση στην Ηλιούπολη το 1993, και, πιο πρόσφατα, το 2013 ανοίξαμε ένα διδακτήριο και στη Γλυφάδα. Φέτος, επίσης προχωρήσαμε στο άνοιγμα ενός ακόμα διδακτηρίου στην περιοχή της Γλυφάδας.
Το 1998, πραγματοποιήσαμε ένα σημαντικό βήμα προόδου με την ενσωμάτωσή της διαδικασίας πιστοποίησης ποιότητας. Ήμασταν το πρώτο φροντιστήριο στην Ελλάδα που προχώρησε σε αυτή τη διαδικασία. Η πιστοποίηση αυτή μας επέτρεψε να αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε ένα σύστημα με σαφήνεια και ακρίβεια, καθορίζοντας τους στόχους και τους δείκτες μέτρησης της ποιότητας της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας. Εφαρμόσαμε αυστηρές διαδικασίες αξιολόγησης, που μας βοήθησαν να διασφαλίσουμε υψηλά επίπεδα ποιότητας και να βελτιώνουμε συνεχώς τις μεθόδους μας.
Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση έχει επίσης εφαρμοστεί σε υπηρεσίες που έχουμε εντάξει στην φροντιστηριακή εκπαίδευση, στη δεκαετία του 90 με εργαστήρι υπολογιστών και σχεδίου, το 2008 με την πρώτη εκπαιδευτική πλατφόρμα, το 2010 με την μελέτη γυμνασίου και το 2015 με τα διαδικτυακά μαθήματα. Κάθε πρωτοβουλία μας αποδεικνύει τη δέσμευσή μας στην καινοτομία και την προσφορά ποιοτικής εκπαίδευσης.
Ποια είναι η «μέθοδος επιτυχίας» για τους μαθητές; Αλλά και ποια είναι η «μέθοδος επιτυχίας» που οδήγησε τον Ρόμβο στην κορυφή για 45 ολόκληρα χρόνια;
Ε.Τ.: Η «Μέθοδος Επιτυχίας» μας στηρίζεται στην εξατομικευμένη προσέγγιση κάθε μαθητή και την παροχή ουσιαστικής εκπαιδευτικής υποστήριξης. Αντί για άσκοπα διαγωνίσματα και υπερβολική πληροφορία, οι μαθητές μας λαμβάνουν μόνο ουσιώδεις γνώσεις που τους προετοιμάζουν για τις εξετάσεις τους και απολύτως στοχευμένα προσομοιωτικά διαγωνίσματα. Η εκπαιδευτική διαδικασία σε κάθε μάθημα έχει στόχο να προσφέρει αξία στον μαθητή, επικεντρώνοντας στις πραγματικές ανάγκες και τους στόχους του. Η επιτυχία του ΡΟΜΒΟΥ έρχεται μέσα από τη συνέπεια, τη συνεχή βελτίωση, την αγάπη για τη διδασκαλία και την ευθύνη που έχουμε απέναντι στους μαθητές μας να πετύχουν τους στόχους τους. Τα χρόνια που τους έχουμε μαζί μας είναι τα πιο σημαντικά ώστε να δημιουργήσουν την υποδομή και τις βάσεις της μελλοντικής επαγγελματικής τους πορείας και της προσωπικής τους ευτυχίας. Αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι η ειλικρίνεια στην προσέγγισή μας και η προσήλωση στη βέλτιστη εκπαιδευτική εμπειρία.
Έχει καταφέρει ο Ρόμβος να διατηρήσει κάτι από το οικογενειακό DNA του, τώρα που οι δραστηριότητές του απλώνονται σε πέντε εκπαιδευτήρια και το προσωπικό του μετριέται σε δεκάδες; Ποιος είναι ο αντίκτυπος αυτού του χαρακτηριστικού του στην πράξη;
Δ.Α.: Ναι, ο ΡΟΜΒΟΣ έχει καταφέρει να διατηρήσει το οικογενειακό του DNA παρά την επέκταση και τη μεγέθυνση της δραστηριότητάς του. Το γεγονός ότι η επιχείρηση παραμένει οικογενειακή και δεν έχει καμία σχέση με τις μαζικές αλυσίδες, έχει επιτρέψει τη διατήρηση ενός μοναδικού κλίματος αφοσίωσης και προσωπικής επαφής. Αυτό είναι θεμελιώδες για εμάς, καθώς το θεωρούμε κεντρικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας.
Ο αντίκτυπος αυτού του χαρακτηριστικού είναι εξαιρετικά θετικός στην πράξη. Διατηρώντας στενές προσωπικές σχέσεις με τους μαθητές, τους γονείς και τους συνεργάτες μας, μπορούμε να δημιουργούμε ένα περιβάλλον που ενισχύει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση. Αυτό το οικογενειακό κλίμα προάγει μια αίσθηση κοινότητας και συνεργασίας, όπου όλοι αισθάνονται μέρος μιας μεγαλύτερης οικογένειας.
Η διάρκεια συνεργασίας με πολλούς από τους καθηγητές μας, οι οποίοι ήταν αρχικά μαθητές μας και έχουν παραμείνει στην ομάδα για πάνω από 20 χρόνια, αποδεικνύει την ισχυρή σύνδεση και τη συνεχή ποιότητα της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας. Με μεγάλη μας χαρά και συγκίνηση υποδεχόμαστε, κάθε χρόνο πολλούς μαθητές, που είναι τα παιδιά των πρώην μαθητών μας. Αυτός ο μακροχρόνιος δεσμός βοηθά στο να διατηρούμε και να προάγουμε τη φιλοσοφία μας, ενώ η συνεχής επικοινωνία με τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, διασφαλίζει ότι κατανοούμε και καλύπτουμε τις ατομικές ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Είναι ακριβώς αυτή η διατήρηση του οικογενειακού χαρακτήρα που μας επιτρέπει να επεκτεινόμαστε και να διατηρούμε υψηλά επίπεδα ποιότητας και προσωπικής φροντίδας, ενώ παράλληλα ενισχύει τη δέσμευση όλων μας προς την εκπαιδευτική αποστολή και τις αξίες του ΡΟΜΒΟΥ.
Ποιοι είναι οι κυριότεροι λόγοι που οι γονείς επιλέγουν και εμπιστεύονται τον Ρόμβο για την εκπαίδευση των παιδιών τους;
Δ.Α.: Οι γονείς επιλέγουν τον Ρόμβο για την εκπαίδευση των παιδιών τους κυρίως λόγω της σταθερής σχέσης εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με τις οικογένειες εδώ και 45 χρόνια. Ο Ρόμβος δεν είναι απλώς ένα φροντιστήριο — είναι ένα «δεύτερο σπίτι» για τους μαθητές και τους γονείς τους, ένας χώρος όπου αισθάνονται ασφαλείς και στηρίζονται σε κάθε βήμα.
Ξεχωρίζουμε για τη φιλοσοφία μας, την υπευθυνότητα και την αφοσίωση μας, αλλά και για το εξαιρετικό διδακτικό προσωπικό μας. Οι καθηγητές μας είναι η κινητήριος δύναμή μας. Πολλοί από αυτούς υπήρξαν οι ίδιοι μαθητές του Ρόμβου, ενώ συνεργάζονται μαζί μας για δεκαετίες, μοιραζόμενοι το όραμα και τις αξίες μας. Η εμπειρία τους, σε συνδυασμό με τη διαρκή εκπαίδευση και την αφοσίωσή τους, τους καθιστά ικανούς να κατευθύνουν τους μαθητές υπεύθυνα και αποτελεσματικά, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης που διαρκούν για μια ζωή.
Παράλληλα, τα συγγράμματα και οι μέθοδοι διδασκαλίας μας είναι προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να εξυπηρετούν ουσιαστικά τις ανάγκες των μαθητών και να τους προετοιμάζουν μεθοδικά για τις εξετάσεις. Η προσωπική μας ενασχόληση και η ειλικρινής προσέγγιση διασφαλίζουν ότι οι γονείς δεν θεωρούνται «πελάτες», αλλά συνεργάτες στη διαδρομή προς την επιτυχία των παιδιών τους.
Τέλος, η οικογενειακή μας δομή, η οποία περνά από γενιά σε γενιά, αποτελεί τη βάση της συνέχειας και της αφοσίωσης που εκτιμούν τόσο οι γονείς όσο και οι μαθητές μας. Η μακροχρόνια παρουσία και η εμπειρία μας στον χώρο της εκπαίδευσης είναι η εγγύηση της ποιότητας που προσφέρουμε.
Ποια είναι η ιδανική ηλικία για να ενταχθεί ένα παιδί στη φροντιστηριακή εκπαίδευση;
Ε.Τ.: Η ιδανική ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί τη φροντιστηριακή εκπαίδευση είναι συνήθως κατά την είσοδό του στη Γ’ Γυμνασίου ή στην Α’ Λυκείου. Αυτές οι χρονιές είναι κρίσιμες, καθώς σηματοδοτούν σημαντικά ορόσημα στην εκπαιδευτική πορεία του μαθητή.
Στη Γ’ Γυμνασίου, οι μαθητές αρχίζουν να χτίζουν τις βάσεις για τις εξετάσεις. Είναι η στιγμή που η κατανόηση βαθύτερων εννοιών, οι στρατηγικές μελέτης και οι οργανωτικές δεξιότητες αρχίζουν να αποκτούν κεντρική σημασία. Το φροντιστήριο μπορεί να τους προσφέρει υποστήριξη για την καλύτερη κατανόηση του υλικού και την προετοιμασία για τις απαιτήσεις της Λυκείου.
Στην Α’ Λυκείου, οι μαθητές βρίσκονται ήδη σε μια μεταβατική περίοδο που προετοιμάζει το έδαφος για τις πανελλαδικές εξετάσεις και τον προσανατολισμό των σπουδών τους. Είναι μια χρονιά που απαιτεί ενίσχυση στην κατανόηση των πιο σύνθετων εννοιών και στρατηγικές προετοιμασίας για τις εξετάσεις. Η ενσωμάτωσή τους στη φροντιστηριακή εκπαίδευση σε αυτή την ηλικία τους βοηθά να αναπτύξουν μια ισχυρή βάση, που θα τους υποστηρίξει σε όλη την πορεία της εκπαίδευσής τους.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι οι υπηρεσίες μας είναι σχεδιασμένες για να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των ηλικιών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παρέχοντας εξειδικευμένη υποστήριξη που προσαρμόζεται στις μοναδικές απαιτήσεις κάθε μαθητή. Η έγκαιρη έναρξη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης μπορεί να κάνει τη διαφορά στην επιτυχία τους, προσφέροντας τους τα εργαλεία και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να πετύχουν τους στόχους τους με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα.
Πώς δημιουργήθηκε το Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Ρόμβου; Ποια είναι τα αποτελέσματα της λειτουργίας του και τι σχόλια σας κάνουν για αυτό οι μαθητές;
Ε.Τ.: Το Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Ρόμβου δημιουργήθηκε από την αναγνώριση της ανάγκης των μαθητών να εξερευνήσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, καθώς και να καθορίσουν τις κατευθύνσεις τους για το μέλλον. Με βάση αυτήν την ανάγκη, έχουμε αναπτύξει μια εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών που διαθέτει υψηλές σπουδές και εξειδικεύσεις στον τομέα της ψυχολογίας, της συμβουλευτικής καριέρας και της εκπαίδευσης. Παρέχουμε αναλυτικές υπηρεσίες όπως τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, προσωπικές συνεδρίες με τους μαθητές για να ανακαλύψουν τις ενδιαφέροντά τους, καθώς και συμβουλευτικές συνεδρίες για την οργάνωση του χρόνου και το πολύ πρωτοποριακό πρόγραμμα του study coaching.
Τι είναι το Εργαστήρι Μάθησης; Σε τι διαφέρει από ένα φροντιστήριο και σε ποιους απευθύνεται;
Ε. Τ.: Το Εργαστήρι Μάθησης είναι μια πρωτοποριακή υπηρεσία που αναπτύξαμε το 2010 για τις πρώτες δύο τάξεις του Γυμνασίου. Παρατηρήσαμε ότι οι μαθητές σε αυτή την ηλικία έχουν ιδιαίτερες ανάγκες, καθώς κάθε παιδί βιώνει την προεφηβεία με διαφορετικό τρόπο. Για να ανταποκριθούμε στις ατομικές αυτές ανάγκες, προσαρμόσαμε ένα εκπαιδευτικό μοντέλο από την Αυστραλία και σχεδιάσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη “μέθοδο της μελέτης”, η οποία βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης, σωστής μελέτης και κατανόησης των μαθημάτων.
Αυτό που διαφοροποιεί το Εργαστήρι Μάθησης από ένα κλασικό φροντιστήριο είναι η εξατομικευμένη προσέγγιση. Αντί να προσφέρουμε απλώς επιπλέον μαθήματα, εστιάζουμε στην ενίσχυση των γνωστικών και αναπτυξιακών δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου αλλά και να αποκτήσουν σωστές βάσεις για το μέλλον. Η μέθοδος αυτή έχει αντιγραφεί πολλές φορές από άλλους, αλλά εμείς έχουμε επενδύσει στη συνεχή βελτίωσή της, ώστε να παραμένει πάντα στην κορυφή της εκπαιδευτικής καινοτομίας.
Ποια θα λέγατε ότι είναι η μεγαλύτερη επιβράβευσή σας μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας και ανάπτυξης; Ποια είναι τα νέα βήματα που έχει κάνει πρόσφατα/ετοιμάζεται να κάνει ο Ρόμβος;
Δ. Α.: Το γεγονός ότι έχουμε δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που συνεχίζει να υποστηρίζει και να καθοδηγεί μαθητές και γονείς εδώ και 45 χρόνια είναι μια πραγματική αναγνώριση της δέσμευσής μας για ποιότητα και επιτυχία. Η συνέχιση της παράδοσης και η αγάπη που δείχνουν οι οικογένειες που μας έχουν εμπιστευτεί είναι η πιο βαθιά επιβράβευση της δουλειάς μας.
Ε.Τ.: Αναμφίβολα, οι χαρές και οι επιτυχίες των μαθητών μας είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή για εμάς. Το να βλέπουμε μαθητές που γνωρίσαμε στα 15 τους να βελτιώνονται, να επιτυγχάνουν τους στόχους τους και να πραγματοποιούν τα όνειρά τους είναι κάτι που μας γεμίζει περηφάνια. Επίσης, η αναγνώριση και η εκτίμηση που λαμβάνουμε από τους γονείς μας ενθαρρύνει και μας δίνει δύναμη να συνεχίζουμε.
Όσον αφορά τα νέα βήματα του Ρόμβου, είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε την πρόσφατη επέκταση μας με ένα νέο διδακτήριο στην περιοχή της Γλυφάδας. Αυτό το νέο φροντιστήριο θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε ακόμα περισσότερους μαθητές από την περιοχή, προσφέροντας την ίδια υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης που μας χαρακτηρίζει. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι για την πρόοδο και τις νέες δυνατότητες που θα φέρει αυτή η επέκταση.
Επιπλέον, έχουμε πολλά σχέδια για το μέλλον που θα αποκαλύψουμε εν καιρώ. Η συνεχής εξέλιξη και η καινοτομία είναι στην καρδιά της φιλοσοφίας μας, και δεσμευόμαστε να παραμείνουμε πρωτοπόροι στον τομέα της εκπαίδευσης, παρέχοντας πάντα τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους μαθητές μας.
Φροντιστήρια Ρόμβος
Γλυφάδα
- ΝΕΟ: Λ. Βουλιαγμένης 67 & Αχιλλέως 30 | 2108943042
- Λ. Βουλιαγμένης 147 & Πραξιτέλους 2 (έναντι Αγίου Νικολάου) | 2109680008
Αργυρούπολη
- Μ. Γερουλάνου | 2109911067
- Κύπρου 51 | 2109941471 & 2109935566
Ηλιούπολη
- Ναυαρίνου 12 (έναντι ΙΚΑ) | 2109923352 & 2109944396 & 2109949851