People Language School: Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών στον Άλιμο που εμπιστεύονται οι γονείς, σε νέο κτίριο με νέες υπηρεσίες
Μεγαλώνοντας το Μέλλον
Το «People» έχει ξεχωρίσει για την ποιότητα υπηρεσιών που παρέχει, τους native speakers καθηγητές, τα ολιγομελή τμήματα και τη δημιουργικότητα στις ομαδικές του δραστηριότητες. Πλέον, θα στεγάζεται σε νέο κτίριο στον Άλιμο, προσφέροντας επιπλέον «Σχολική Μελέτη» και υπηρεσίες Λογοθεραπείας – Εργοθεραπείας.
- 18/08/2025, 10:50
- Κείμενο: Αλεξία Ζερβούδη
Το People Language School είναι ένα ανθρωποκεντρικό Κέντρο Ξένων Γλωσσών, που δημιούργησαν πριν δέκα χρόνια ο Νίκος Σιαφαρής και η Χριστίνα Καλαμβόκη. Ως native speakers Αγγλικών, ήθελαν να δημιουργήσουν τον δικό τους χώρο διδασκαλίας, μέσα στον οποίο τα παιδιά θα αισθάνονται πολίτες του κόσμου. Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά αλλά και Ρώσικα, διδάσκονται από αντίστοιχα native speakers της κάθε γλώσσας. Ο νεότερος μαθητής είναι 5 ετών, ενώ υπάρχουν μαθητές που αποφάσισαν να μάθουν μια καινούρια για εκείνους ξένους γλώσσα, μετά τα 60.

«Η εκμάθηση γλωσσών δεν έχει ηλικιακά όρια», υπογραμμίζουν. Καθώς η κοινότητα που δημιούργησαν ολοένα μεγάλωνε, ενώ ταυτόχρονα η οικογένεια των μαθητών είχε αγκαλιάσει το People ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής σχολικής ζωής, οι ιδρυτές του αποφάσισαν να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους και να προσθέσουν υπηρεσίες, μετακομίζοντας σε νέο, μεγαλύτερο χώρο. Έτσι, από τη νέα σχολική χρονιά, το People θα παρέχει υπηρεσία σχολικής μελέτης, αλλά και υπηρεσίες Λογοθεραπείας και Εργοθεραπείας, σε περιπτώσεις όπου εντοπίζεται ανάγκη παρέμβασης για τη μέγιστη υποστήριξη των μαθητών του.
Ξένες γλώσσες και Πολυγλωσσία
Ο Νίκος Σιαφαρής, Διευθυντής του People Language School & Καθηγητής Αγγλικών πιστεύει ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σημαίνει πολλά περισσότερα από το να διδαχθείς σωστή γραμματική. «Θέλουμε ο μαθητής να έρθει, να συνεργαστεί με τους συμμαθητές του, να επικοινωνήσει με τους καθηγητές του και μέσα από τη γλώσσα που μαθαίνει να μπορέσει να μάθει και τον κόσμο. Μαθαίνει Αγγλικά; Μπορεί να μάθει και τα έθιμα, την κουλτούρα, τον τρόπο ζωής – σαν να ήταν εκεί. Το ίδιο ισχύει για κάθε ξένη γλώσσα. Στο People πιστεύουμε βαθιά στην αξία της πολυγλωσσίας. Για εμάς, η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι μια επένδυση στη σκέψη, στην προσωπική ανάπτυξη και στην παγκόσμια συνείδηση».

Πόσο σημαντικό είναι ο δάσκαλος να είναι native speaker;
«Η Χριστίνα Καλαμβόκη, υποδιευθύντρια του People, κι εγώ γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε και σπουδάσαμε Αγγλική Φιλολογία στην Αυστραλία και την Αγγλία, όπου και εργαστήκαμε ως καθηγητές. Το ίδιο ισχύει και για τα Ρωσικά και τα Γερμανικά: οι καθηγητές μας προέρχονται από τις αντίστοιχες χώρες, ζουν στην Αθήνα και εργάζονται στο People. Αυτό δίνει στους μαθητές την πολύτιμη ευκαιρία να ακούνε καθημερινά τη φυσική προφορά, τη ροή, τον σωστό τονισμό και τη μελωδία του λόγου από φυσικούς ομιλητές. Ωστόσο, η μητρική γλώσσα από μόνη της δεν είναι αρκετή. Ένας native speaker που δεν διαθέτει παιδαγωγική κατάρτιση, εμπειρία ή γνώση της διδακτικής μεθοδολογίας μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές, ειδικά όταν πρόκειται για πολύπλοκα γραμματικά φαινόμενα ή την απόδοση εννοιών σε ξένη γλώσσα. Γι’ αυτόν τον λόγο, όλοι οι καθηγητές μας – είτε είναι φυσικοί ομιλητές είτε όχι – περνούν από διαδικασία αξιολόγησης. Εξετάζονται όχι μόνο για τη γλωσσική τους επάρκεια αλλά και για τις παιδαγωγικές και διδακτικές τους ικανότητες. Πολλές φορές μάλιστα, ένας καθηγητής που έχει σπουδάσει εις βάθος μια ξένη γλώσσα και έχει εκπαιδευτεί στη διδασκαλία της, κατανοεί καλύτερα τις δυσκολίες του μαθητή και ξέρει πώς να τον καθοδηγήσει πιο στοχευμένα».
Το σωστό timing για εισαγωγή σε 2η και 3η γλώσσα
Ρωτήσαμε τους πλέον ειδικούς, για τις ηλικίες – ορόσημα των παιδιών, όπου είναι προτιμότερο να διδάσκονται οι ξένες γλώσσες. Οι άνθρωποι του People μάς απάντησαν.
Η ηλικία των 4 έως 7 ετών θεωρείται ιδανική για την έναρξη εκμάθησης μιας δεύτερης γλώσσας – συνήθως των Αγγλικών, μετά τη μητρική. Σε αυτή τη φάση, τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη γλώσσα μέσα από το παιχνίδι, χωρίς άγχος ή φόβο για το λάθος. Δεν την αντιμετωπίζουν ως «μάθημα», αλλά ως μια φυσική διαδικασία επικοινωνίας και εξερεύνησης. Εάν υπάρχουν τα κατάλληλα ερεθίσματα και υποστήριξη από τους γονείς, μπορεί να ξεκινήσει και η εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας ήδη από αυτή την ηλικία. Από τα 8 έως τα 12 έτη, η εκμάθηση παραμένει εξαιρετικά αποτελεσματική, ωστόσο αλλάζει η νοοτροπία του παιδιού: αρχίζει να βλέπει τη διαδικασία περισσότερο ως υποχρέωση.

Η στάση του επηρεάζεται από το σχολικό πλαίσιο, τις προσδοκίες και την πίεση για «σωστές απαντήσεις». «Φυσικά, όταν πρόκειται για τη μάθηση δεύτερης – ή και τρίτης – ξένης γλώσσας, δεν αρκούν μόνο οι γνωστικές ικανότητες. Παίζουν σημαντικό ρόλο το προσωπικό ενδιαφέρον, ο τρόπος σκέψης, η φιλομάθεια και η στήριξη από το περιβάλλον. Η εσωτερική θέληση είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία – είναι “η μισή δουλειά”, αν όχι η περισσότερη».
Η πολυγλωσσία δεν είναι απλώς δεξιότητα, είναι τρόπος ζωής. Είναι ένα άνοιγμα προς τον κόσμο, προς τους ανθρώπους, προς τις πολλές και διαφορετικές όψεις της ανθρώπινης εμπειρίας. Αυτό είναι και το νόημα πίσω από το όνομα People – η επικοινωνία, η κατανόηση και η σύνδεση ανάμεσα στους ανθρώπους μέσω της γλώσσας. Η γλώσσα είναι φορέας πολιτισμού, αξιών, ακόμα και συναισθηματικής έκφρασης.

Νέα υπηρεσία «Σχολικής Μελέτης»
Καθώς οι ανάγκες των μαθητών είναι αυξημένες, ο συνδυασμός σχολικών και εξωσχολικών υποχρεώσεων δημιουργεί μια απαιτητική καθημερινότητα. Στο People, ο μαθητής θα μπορεί να αξιοποιήσει την υπηρεσία Σχολικής Μελέτης, ώστε το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής δουλειάς να γίνεται εκεί και να περιορίζεται στο ελάχιστο η ανάγκη για μελέτη στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί λαμβάνει αποτελεσματική διδασκαλία και ταυτόχρονα κερδίζει ποιοτικό χρόνο αργότερα, στο σπίτι, με τους γονείς. «Θέλουμε το μάθημα να γίνεται ουσιαστικά στο σχολείο μας, με τρόπο που να μην επιβαρύνει την οικογενειακή καθημερινότητα, αλλά να ενισχύει την αυτονομία και την εμπιστοσύνη των παιδιών στις ικανότητές τους. Γι’ αυτό και εμείς δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη μαθησιακή υποστήριξη με καθημερινή μελέτη και “έξυπνες” δραστηριότητες, σε συνεργασία με το κέντρο μελέτης Smart Growth.
Για να καλύψουμε στοχευμένα τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, πραγματοποιούμε αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίων, μέσα από τα οποία συλλέγουμε ποιοτικά χαρακτηριστικά. Έτσι, οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί μας μπορούν να προτείνουν την κατάλληλη μεθοδολογία μελέτης και εκμάθησης, ανάλογα με το προφίλ κάθε παιδιού».
Σημαντικό πλεονέκτημα επίσης για τους γονείς που εργάζονται μέχρι αργά, είναι τα τμήματα με ευέλικτο ωράριο, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους. «Φυσικά, σε περιπτώσεις που απαιτείται πιο στοχευμένη υποστήριξη – όπως εργοθεραπεία ή λογοθεραπεία – συνεργαζόμαστε με ειδικούς ώστε να διασφαλίζεται η ολιστική πρόοδος του μαθητή».

Λογοθεραπεία και Εργοθεραπεία στο People
Το People προσφέρει πλέον ολοκληρωμένη υποστήριξη στο παιδί, καλύπτοντας ταυτόχρονα πολλές και διαφορετικές ανάγκες. Είναι ένα «safe place», όπου ως δεύτερο σπίτι του, μπορεί να συμμετέχει σε δραστηριότητες, να διαβάσει για το σχολείο, αλλά και να υποστηριχθεί από υπηρεσίες Εργοθεραπείας ή Λογοθεραπείας, μέσα στον ίδιο γνώριμο χώρο – και ανάμεσα σε γνώριμα, φιλικά πρόσωπα. «Γνωρίζουμε πως κάθε γονέας ανακουφίζεται και χαίρεται όταν έχει τη βεβαιότητα ότι το παιδί του βρίσκεται σε καλά χέρια – είτε πρόκειται για την εκμάθηση ξένων γλωσσών είτε για τη μαθησιακή είτε για την αναπτυξιακή του υποστήριξη. Η απόφαση να προσθέσουμε αυτές τις υπηρεσίες προέκυψε πρώτα από τη δική μου σκέψη ως γονέας. Ο μαθητής περνά στον χώρο μας περισσότερες από τρεις ώρες την εβδομάδα, περιτριγυρισμένος από γνώριμα πρόσωπα – συμμαθητές και καθηγητές – σε ένα περιβάλλον οικείο και ασφαλές. Αυτό κάνει πολύ πιο εύκολο το να παραμείνει εκεί για μελέτη, ή και για επιπλέον υποστήριξη όπως εργοθεραπεία ή λογοθεραπεία, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο».
Με τη μακρά εμπειρία τους στον χώρο της εκπαίδευσης, ο κύριος Σιαφαρής και η κα Καλαμβόκη είδαν τις ανάγκες μαθητών να εξελίσσονται ανά εποχή, καθώς ταυτόχρονα υπήρχαν αλλαγές στο κοινωνικό περιβάλλον και στην τεχνολογία. Σίγουρα όμως, η κατανόηση των αναγκών μαθητών και γονέων, οφείλεται και στη δική τους εμπειρία ως γονείς. «Η συνολική μας εμπειρία στην εκπαίδευση ξεπερνά τα 40 χρόνια. Φροντίζουμε να είμαστε διαρκώς ενημερωμένοι ως εκπαιδευτικοί και, αντίστοιχα, να ενημερώνουμε και να υποστηρίζουμε έγκυρα τους γονείς. Το γεγονός ότι είμαστε και οι ίδιοι γονείς, μας βοηθά να κατανοήσουμε βαθύτερα τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους. Μας κάνει πιο ευαισθητοποιημένους στις ανάγκες ενός παιδιού ή εφήβου που βρίσκεται στο κρίσιμο στάδιο της απόκτησης νέων γνώσεων και της διαμόρφωσης της προσωπικότητάς του».
People Academy
Το People Academy είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους – είτε μέσα από το θέατρο, το τραγούδι, το σκάκι ή τα επιτραπέζια παιχνίδια. «Στόχος μας είναι οι μαθητές να νιώθουν το People ως έναν χώρο δημιουργίας και χαράς, όπου μπορούν να περάσουν όμορφα χωρίς την παρουσία οθονών, ενισχύοντας παράλληλα την ομαδικότητα και την εξάσκηση της αγγλικής γλώσσας σε φυσικό περιβάλλον.

Αυτό που κάνει το People Academy ξεχωριστό είναι ότι κάθε χρονιά προσφέρει κάτι διαφορετικό. Μια χρονιά επικεντρωνόμαστε στο σκάκι, την επόμενη στο θέατρο και τη χορωδία, ενώ μια άλλη μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικές εκδρομές με βιωματικές δραστηριότητες. Κάθε χρονιά είναι και μια νέα εμπειρία».
Παίζοντας σκάκι στα Αγγλικά, μπορείς πράγματι να μάθεις να σκέφτεσαι σε αυτή τη γλώσσα κι ας μην είσαι native speaker; «Το σκάκι, όπως είναι γνωστό, εξασκεί το μυαλό. Εμείς το αξιοποιούμε ως έναν ακόμη δημιουργικό τρόπο για να εξασκήσουν οι μαθητές μας τα Αγγλικά τους – ενεργοποιώντας παράλληλα τη σκέψη τους. Η φιλοσοφία μας είναι πως όσο πιο φυσικά και βιωματικά εντάσσονται τα Αγγλικά στην καθημερινότητα των παιδιών, τόσο πιο αβίαστα θα τα χρησιμοποιούν. Θέλουμε οι μαθητές μας να μιλούν αγγλικά χωρίς να το σκέφτονται, με τρόπο αυθόρμητο και φυσικό. Και πράγματι, έχουμε δει αυτό να συμβαίνει στην πράξη. Είναι ένας από τους λόγους που είμαστε περήφανοι για τη μέθοδο της βιωματικής μάθησης – γιατί φέρνει ουσιαστικά και μετρήσιμα αποτελέσματα».
Thank you, love you…
«Ο μαθητής αποτελεί πηγή έμπνευσης για έναν δάσκαλο»
Ο κ. Σιαφαρής εξηγεί: «Οι μαθητές μου είναι η έμπνευσή μου. Η θετική τους στάση και η αγάπη τους για μάθηση αποτελούν για εμένα καθημερινό κίνητρο. Οι απρόσμενες ερωτήσεις και η προσπάθειά τους να γίνονται όλο και καλύτεροι είναι η καθημερινή επιβράβευσή μου ως διευθυντή και καθηγητή. Ως εκπαιδευτικός εξελίσσομαι μέσα από τα λόγια και τη στάση των μαθητών. Και φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα πιο συγκινητικό από την ειλικρινή εκτίμηση ενός μαθητή, που εκφράζεται ακόμη και μέσα από ένα απλό αλλά γεμάτο νόημα “Thank you”.

«Το να βλέπεις τα μάτια ενός παιδιού να φωτίζουν αφού κατανοεί μια νέα γνώση είναι ανεκτίμητη»
Η κα. Καλαμβόκη μοιράζεται μαζί μας μια ανάμνηση: «Είχα κάποτε μια μαθήτρια… μικρή σε ηλικία, με επιλεκτική αλαλία. Δεν ήταν εύκολο να χτίσουμε σχέση και επικοινωνία – ήταν μια διαδικασία αργή και ευαίσθητη. Όμως, μέσα από εβδομάδες προσέγγισης και φροντίδας, το παιδί άρχισε να με εμπιστεύεται. Μια μέρα, με πλησίασε, με αγκάλιασε και με γλυκιά φωνή και χαμόγελο, μου είπε: “I love you, miss Christine.” Ήταν μια στιγμή που θα κρατάω πάντα μαζί μου».