Σύγκρουση λεωφορείων στη Βούλα: Η κατάσταση των τραυματιών και οι συνθήκες του ατυχήματος

Δώδεκα τραυματίες, ανάμεσά τους έξι παιδιά, νοσηλεύονται μετά τη σφοδρή σύγκρουση δύο λεωφορείων στη Βούλα. Καταγγελίες για εξοντωτικά ωράρια κάνει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ - Το δεύτερο λεωφορείο προσέκρουσε στο πρώτο χωρίς να φρενάρει, δείχνουν τα πρώτα στοιχεία
- 05/07/2025
- Κείμενο: NouPou.gr
Δώδεκα τραυματίες εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Αττικής μετά τη σφοδρή σύγκρουση δύο λεωφορείων στη Βούλα το πρωί της Παρασκευής στη λεωφόρο Καραμανλή. Ανάμεσά τους βρίσκονται έξι παιδιά, που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού».
Η κατάσταση της υγείας των περισσότερων τραυματιών χαρακτηρίζεται καλή, ωστόσο μία 38χρονη γυναίκα φέρει σοβαρά τραύματα και νοσηλεύεται στο ΚΑΤ. Συνολικά, στο «Γ. Γεννηματάς» παραμένουν δύο ενήλικες τραυματίες –η μία είναι η οδηγός του λεωφορείου–, τρεις ακόμη βρίσκονται στο Ασκληπιείο και δύο στο ΚΑΤ.
Συνολικά 47 άτομα διακομίστηκαν αρχικά σε νοσοκομεία, εκ των οποίων οι περισσότεροι έλαβαν τις πρώτες βοήθειες και επέστρεψαν στα σπίτια τους.
Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για το ατύχημα
Σύμφωνα με την Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής, το δεύτερο λεωφορείο, «κινούμενο με κανονική ταχύτητα και σταθερά κάτω του επιτρεπτού ορίου για τον συγκεκριμένο δρόμο, προσέκρουσε στο πρώτο χωρίς να φρενάρει, όπως προκύπτει από τα στοιχεία τηλεματικής τα δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση».
Τα αίτια της σύγκρουσης παραμένουν αδιευκρίνιστα και ερευνώνται από το αρμόδιο Τμήμα της Τροχαίας και τις Εισαγγελικές αρχές.
Η ίδια ανακοίνωση αναφέρει επίσης ότι “οι δύο οδηγοί είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επαγγελματικής ικανότητας με εμπειρία στην εκτέλεση αστικών επιβατικών μεταφορών. Το συγκεκριμένο πιστοποιητικό προϋποθέτει ιατρικές εξετάσεις για όλους τους οδηγούς”.
Συγκεκριμένα η οδηγός του δεύτερου λεωφορείου εργάζεται στο συγκοινωνιακό έργο εδώ και μια 5ετία. “Η βάρδια της ξεκίνησε στις 8.00 σήμερα το πρωί και βρισκόταν για περίπου 3,5 ώρες στα καθήκοντά της”, αναφέρει η ανακοίνωση, ενώ προσθέτει πως “τα λεωφορεία είναι σύγχρονης τεχνολογίας, με χρόνο κυκλοφορίας τον Οκτώβριο του 2024, ενώ όλα τα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά συστήματα, όπως φρένα, ελαστικά, σύστημα διεύθυνσης, είχαν ελεγχθεί και βρίσκονταν σε πλήρη λειτουργία, ενώ το όχημα ήταν εξοπλισμένο και με σύγχρονο σύστημα κλιματισμού”.
Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ:
«Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, έχει ήδη κινήσει, τη διαδικασία εσωτερικής διερεύνησης σχετικά με το τροχαίο συμβάν που σημειώθηκε σήμερα το πρωί στη λεωφόρο Καραμανλή, με την εμπλοκή δύο λεωφορείων της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αθηνών, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του δρομολογίου «122: Σαρωνίδα – Σταθμός Αργυρούπολη».
Το περιστατικό σημειώθηκε όταν ένα λεωφορείο προσέκρουσε σε δεύτερο όχημα του ίδιου δρομολογίου, επί της Α’ Πλαζ Βούλας.
Στο σημείο μετέβησαν 8 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, 3 κινητές ιατρικές μονάδες και 2 δίκυκλα ταχείας επέμβασης. Οι τραυματίες διακομίστηκαν στο Ασκληπιείο Βούλας, στο Νοσοκομείο Παιδών «Αγλαΐα Κυριακού» και στο Γ.Ν. «Γ. Γεννηματάς».
Τα αίτια και οι συνθήκες του συμβάντος τελούν υπό εξέταση από την αρμόδια Διεύθυνση Τροχαίας.
Κλιμάκιο του ΟΑΣΑ έχει ήδη συγκροτηθεί και συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές για τη συλλογή όλων των απαραίτητων στοιχείων.
Διευκρινίζεται ότι και τα 2 λεωφορεία παραδόθηκαν σε κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2024.
Ο ΟΑΣΑ παρακολουθεί στενά την εξέλιξη της υπόθεσης και δηλώνει ετοιμότητα να συνδράμει στους τραυματίες και τις οικογένειές τους».
Η καταγγελία της ΔΑΣ ΟΑΣΑ για τις βάρδιες
Καταγγελία για απάνθρωπα ωράρια και 16ωρες βάρδιες κάνει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ. Η συνδικαλιστική οργάνωση μιλά για συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα.
“Το σοβαρό τροχαίο ατύχημα μεταξύ δύο λεωφορείων της κοινοπραξίας των ιδιωτών στην οποία έχει παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, με δεκάδες τραυματίες, αναδεικνύει με τον πιο επώδυνο τρόπο, τις επικίνδυνες συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας με απάνθρωπα ωράρια και της ιδιωτικοποίησης – απελευθέρωσης κοινωνικών αναγκών, όπως οι συγκοινωνίες. Συγκεκριμένα έχουμε αποδείξεις ότι τις τελευταίες μέρες η συνάδελφος οδηγός του λεωφορείου που έπεσε πάνω στο σταθμευμένο όχημα, εργαζόταν εναλλάξ 16 ώρες τη μια μέρα και 8 ώρες την επόμενη. Σήμερα μάλιστα που έγινε το ατύχημα βρισκόταν σε 16ωρη βάρδια! Μιλάμε για συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα” αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση, τονίζοντας πως “ήταν θέμα χρόνου να συνέβαινε ένα τέτοιο ατύχημα”.