Ισμαήλος: Αναλαμβάνει τη σκυτάλη από τη Dimco στην εμπορία της Toyota στα νότια προάστια

Η Toyota ενώνει δυνάμεις με την Ισμαήλος, τον καταξιωμένο διανομέα της Mercedes στην Ελλάδα, φέρνοντας νέα δυναμική στα νότια προάστια.
- 21/01/2025
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Nέα σελίδα ανοίγει για την Toyota στα νότια προάστια, καθώς μετά τη διακοπή λειτουργίας της έως τώρα διανομέα εταιρείας στην περιοχή Dimco Α.Ε. τη θέση της θα αναλάβει η Ισμαήλος, η οποία θα έχει την ευθύνη διανομής της μάρκας. Η Ισμαήλος είναι η μεγαλύτερη εταιρεία από πλευράς πωλήσεων και τζίρου στο δίκτυο διανομέων της Mercedes στην Ελλάδα με μακρά παρουσία στα νότια προάστια ως εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής για αυτοκίνητα Mercedes-Benz και Smart. Με βάση τη συμφωνία που έχει συνάψει η Ισμαήλος με την Toyota, η έναρξη της συνεργασίας στην περιοχή της Γλυφάδας τοποθετείται χρονικά για το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Η Toyota σύμφωνα με τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά αποτελεί αυτή τη στιγμή την πρώτη μάρκα στα επιβατικά αυτοκίνητα καθώς το 2024 ταξινόμησε 23.518 οχήματα, έχοντας το 17,2% σε μερίδιο αγοράς επί των πωλήσεων της συνολικής αγοράς στη χώρα όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι η δεύτερη εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα ήταν η Suzuki με 10.636 ταξινομήσεις το 2024 και μερίδιο αγοράς 7,8% και τρίτη η Peugeot με 10.381 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων και μερίδιο 7,6%.
Περιζήτητη η Toyota
Η απόσταση που έχει η Toyota από τον ανταγωνισμό και οι επιδόσεις που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η συγκεκριμένη μάρκα στην Ελλάδα, την καθιστούν πρώτο παίκτη και ταυτόχρονα περιζήτητη μάρκα από εμπόρους στον χώρο του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση της Ισμαήλος, το γεγονός ότι έχει επιδείξει συνέπεια και αξιοπιστία ως διανομέας και επισκευαστής της Mercedes, αποτέλεσε βασικό κριτήριο που έδωσε στην εν λόγω επιχείρηση το «χρήσμα» για να αναλάβει και την αντιπροσωπία της Toyota, εκτός της Mercedes.
Η δυναμική της Toyota μάλιστα είναι τέτοια σε σημείο όπου και ο εισηγμένος στο Χρηματιστήριο όμιλος Μοτοδυναμική, που έχει την αντιπροσωπεία της Porsche και της Yamaha αλλά και την εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων Sixt, προχωράει και αυτός όπως όλα δείχνουν στην ανάληψη της διανομής της Toyota. Η Μοτοδυναμική βρίσκεται σε τελική φάση συζητήσεων με την Toyota, με αντικείμενο την οριστικοποίηση της συγκεκριμένης συμφωνίας, όπως γνωστοποίησε πρόσφατα η ίδια με ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο.
Έναρξη της συνεργασίας με τη Mercedes το 1990 στον Άλιμο
Η Ισμαήλος ξεκίνησε δημιουργώντας την πρώτη της έκθεση αυτοκινήτων Mercedes στη λεωφόρο Ποσειδώνος, στον Άλιμο, το 1990. Αντικείμενό της τότε ήταν η εμπορική εκπροσώπηση της Mercedes-Benz Hellas στην Αττική. Ιδρυτής της επιχείρησης είναι ο Αντώνης Ισμαήλος, ο οποίος στη συνέχεια προχώρησε διαδοχικά στη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων στον Άγιο Δημήτριο, το Κορωπί και τη Γλυφάδα, ενώ το 2018 εγκαινίασε τη νέα μονάδα στο Μαρούσι με σκοπό να καλύψει και τα βόρεια προάστια. O Aντώνης Ισμαήλος βρέθηκε στον χώρο του αυτοκινήτου από τα πρώτα χρόνια της εφηβικής του ηλικίας. Ο πατέρας του διατηρούσε πρατήρια βενζίνης και σταθμούς parking στον Πειραιά και ο ίδιος εργαζόταν από τα 18 του στις δραστηριότητες αυτές. Η Ισμαήλος συμπληρώνει φέτος 35 χρόνια από τη στιγμή που διέθεσε το πρώτο αυτοκίνητο της Mercedes στην Ελλάδα. Το 2023 είχε τζίρο που ανήλθε στα 100,79 εκατομμύρια ευρώ, ο οποίος ήταν σημαντικά αυξημένος κατά 37,72% σε σχέση με το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,15 εκατομμύρια από 2,51 εκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο ομίλου.
Έδρα της είναι οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις που διατηρεί στη Γλυφάδα στο Λεωφόρο Βουλιαγμένης 156 και Σωκράτους όπου συστεγάζεται η έκθεση και το εξειδικευμένο συνεργείο Mercedes-Benz και Smart. Θυμίζουμε ότι το 2022 άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η επωνυμία του εισαγωγέα της Mercedes-Benz στην Ελλάδα, από Mercedes-Benz Hellas σε Star Automotive Ελλάς, γεγονός που έθεσε σε διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης όλες τις ισχύουσες συμβάσεις με διανομείς της μάρκας στην Ελλάδα, κάτι που ολοκληρώνεται έως και τον Ιούλιο του 2025. Ωστόσο η δυναμική που παρουσιάζει η Ισμαήλος στον χώρο του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τη συνέπεια που έχει επιδείξει στα χρόνια δραστηριοποίησής της σε αυτό το χώρο, εκτιμάται ότι δεν θα την επηρεάσει ως προς τη συνεργασία της με τη Mercedes και ότι αυτή θα συνεχιστεί απρόσκοπτα.
Επενδύσεις της Toyota στο δίκτυο διανομής
Η Toyota στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των εκθέσεων και εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης των πελατών της μάρκας έχει ήδη ανακαινίσει περισσότερες από 22 εκθέσεις στην Ελλάδα, υιοθετώντας την ενιαία ευρωπαϊκή ταυτότητα. Mε βάση το νέο πανευρωπαϊκό μοντέλο λιανικής η Toyota εφαρμόζει τη στρατηγική «Beyond Zero» όπου στόχος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να πετύχει μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα προϊόντα, τις υπηρεσίες και στο σύνολο των λειτουργιών της. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι ανακαινισμένοι εκθεσιακοί χώροι. Το λανσάρισμα της νέας ιδέας του εκθεσιακού χώρου ζωντανεύει τη νέα οπτική ταυτότητα της μάρκας με έναν εσωτερικό σχεδιασμό εκθεσιακού χώρου οργανωμένου γύρω από έναν «κόμβο πελατών» (customer hub), όπου οι πελάτες θα αλληλεπιδρούν με τη μάρκα τόσο ψηφιακά όσο και μέσω των εξειδικευμένων εμπόρων.