Iσίδωρος Μάδης: Το τρίπτυχο για την επιτυχία του ΣΠΑΥ είναι «δουλειά, χαμηλά ο πήχης και ενότητα»
Η «επανάσταση» των καμερών τεχνητής νοημοσύνης στον Υμηττό, τα γραφειοκρατικά εμπόδια στην πρόληψη, το αγκάθι των παράνομων χωματερών και η ανάγκη επανένταξης της Γλυφάδας στον Σύνδεσμο: Λίγο πριν από τις κάλπες του ΣΠΑΥ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου και Δήμαρχος Παιανίας, Ισίδωρος Μάδης, ανοίγει τα χαρτιά του στο NouPou.
- Γιάννης Καραμαγκάλης
- 23/06/2026 13:19
- Φωτογραφίες: Γιάννης Καραμαγκάλης
Λίγο πριν από τις κάλπες στον ΣΠΑΥ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου και Δήμαρχος Παιανίας, Ισίδωρος Μάδης, μιλάει στο NouPou για όλα όσα έγιναν -και όσα πρέπει να γίνουν- στον Υμηττό. Από την «επανάσταση» των θερμικών καμερών τεχνητής νοημοσύνης που πιάνουν τις εστίες φωτιάς σε real time, μέχρι το μεγάλο αγκάθι των παράνομων χωματερών και τα γραφειοκρατικά αγκάθια στο έργο της πρόληψης. Παράλληλα, μιλά για την ανάγκη επανένταξης της Γλυφάδας από τον Σύνδεσμο, εξηγώντας γιατί η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί μια προσπάθεια στην οποία «δεν περισσεύει κανείς».
Κύριε Μάδη, είστε πρόεδρος του ΣΠΑΥ εδώ και δύο χρόνια. Την προσεχη Πέμπτη έχουμε και τις εκλογές. Θέλετε να μου κάνετε έναν σύντομο απολογισμό αυτής της πρώτης διετίας;
Έχουν γίνει αρκετά πράγματα, μεταξύ των οποίων έχουμε εξασφαλίσει μια δωρεά σε σχέση με οχήματα, επικουρικά, που αφορούν το Σύνδεσμο και όχι τις εθελοντικές ομάδες. Ήταν κάτι το οποίο έπρεπε να γίνει, το συζητούσαμε χρόνια. Τελικώς κατόρθωσα μέσα από κάποια διαδικασία να εξασφαλίσω τα οχήματα αυτά, μας δίδεται μία περαιτέρω έτσι επιχειρησιακή ικανότητα. Το ένα κομμάτι είναι αυτό.
Το δεύτερο κομμάτι, εξορθολογίσαμε λίγο τα οικονομικά. Να ξέρετε ότι, σε κάθε περίπτωση, εγώ χρησιμοποιώ ειδικούς συνεργάτες, προφανώς όμως δεν πληρώνονται μέσα από τον προϋπολογισμό του ΣΠΑΥ. Θα μου πείτε, είναι κάτι αυτό; Προφανώς και είναι. Γιατί τα 30.000€ που στοιχίζει ένας ειδικός συνεργάτης, μένουν στο αποθεματικό του Συνδέσμου προκειμένου να κάνουμε κάποιες επιπρόσθετες περιβαλλοντολογικές -και όχι μόνο- δράσεις.
Από κει και πέρα, ξέρετε ότι δεν τρέχει κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο που να αφορά την αυτοδιοίκηση. Κάτι που σημαίνει ότι δεν υπήρχε δυνατότητα από μέρους μας να προετοιμάσουμε κάποια πράγματα, να υποβάλουμε φάκελο και προφανώς να χρηματοδοτηθούμε. Έχουμε κάνει προετοιμασία προς πάσα κατεύθυνση και με το Πράσινο Ταμείο και, βεβαίως, με το Υπουργείο Εσωτερικών. Αναμένουμε, σε σχέση με το ενδεχόμενο να προκύψει κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο, για να μπορέσουμε μελλοντικά να κάνουμε επιπρόσθετα πράγματα τα οποία θα θωρακίσουν και θα εξασφαλίσουν περισσότερο το βουνό.
Μία στόχευση δική μου προσωπική είναι να μπορέσουμε κάποια στιγμή να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο νερού στο βουνό, με αποτέλεσμα να έχουμε πυροσβεστικούς κρουνούς και το κυριότερο βέβαια, να υπάρχει μία αμεσότητα σε σχέση με το Πυροσβεστικό Σώμα και φυσικά, με τις εθελοντικές μας ομάδες, σε ό,τι αφορά την αναπλήρωση νερού των πυροσβεστικών οχημάτων, είτε αυτό αφορά τα επικουρικά οχήματα και αναφέρομαι στις εθελοντικές ομάδες, είτε αυτό αφορά, προφανώς, το Πυροσβεστικό Σώμα και επιπρόσθετα βέβαια να πω, ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία θα έχουμε και καλύτερη πλήρωση των δεξαμενών, που είναι για τα πτητικά μέσα.
Σταθήκατε αρκτετά στο κομμάτι της χρηματοδότησης. Στα δικά σας αιτήματα προς την πολιτεία, είτε αυτό λέγεται κεντρικό κράτος είτε Περιφέρεια, ποια είναι η ανταπόκριση σε σχέση με τη χρηματοδότηση του ΣΠΑΥ;
Έχουμε απευθυνθεί σε όλους τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς, αλλά και στον 2ο βαθμό αυτοδιοίκησης. Προφανώς υπάρχει μια πολύ καλή σχέση με την Περιφέρεια. Είμαστε στη φάση σχεδιασμού τώρα, το προσεχές χρονικό διάστημα είναι σίγουρο ότι θα τρέξει κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο που θα αφορά το Σύνδεσμο το δικό μας, αλλά προφανώς και κάποιους άλλους συνδέσμους.
Είμαι σε διαρκή επαφή με τον Νίκο Χαρδαλιά, και νομίζω ότι το προσεχές διάστημα θα έχουμε κάποια ευχάριστα νέα να πούμε. Υπενθυμίζω ότι μετά από δική μου πίεση, και πίεση των συναδέλφων προέδρων των υπολοίπων συνδέσμων, προέκυψε μία μικρή επιπρόσθετη χρηματοδότηση για την τρέχουσα χρονιά, αναφέρομαι στο 2026, της τάξεως του 10% χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι έχουμε λύσει τα προβλήματα ή ότι τα χρήματα αυτά φτάνουν.
Είναι δεδομένο ότι οι σύνδεσμοι χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα, γιατί μέρα με την ημέρα, δυστυχώς λόγω της κλιματικής κρίσης που βιώνουμε, τα χρήματα τα οποία χρειαζόμαστε για να κάνουμε τη διαχείριση και να έχουμε έναν Υμηττό αλώβητο είναι πολύ περισσότερα.
Επίσης, σε σχέση με τα όσα εγκαταστάθηκαν στο βουνό και σήμερα μιλάμε για Smart Υμηττό το προσεχές διάστημα, επειδή δεν είχε γίνει η πρόβλεψη σε ό,τι αφορά τις συντηρήσεις, θα πρέπει να γίνει και μία ανεύρεση των πόρων για αυτές, οι οποίες από την επόμενη χρονιά θα πιάσουν να τρέχουν. Είτε αυτό λέγεται κάμερες θερμικής ανίχνευσης, είτε λέγεται τα πάρκα, τα περιβαλλοντολογικά πάρκα που έχουν τοποθετηθεί γύρω-γύρω από κάποιους δήμους και ούτω καθεξής. Όλα αυτά λοιπόν, είναι πράγματα τα οποία έχουν τεθεί στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τα συναρμόδια υπουργεία, γιατί επαναλαμβάνω σε εσάς ότι δεν είναι μόνο το Υπουργείο Εσωτερικών. Είναι και το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και προφανώς, βέβαια, είναι και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Εκεί λοιπόν περιμένουμε κάποιες εξελίξεις και κάποια νέα και βέβαια, εάν υπάρχει πολιτική διάθεση, που υπάρχει αποδεδειγμένα, γιατί τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει άλματα, νομίζω ότι σε προσεχές έτσι χρόνο σίγουρα τα πράγματα θα είναι καλύτερα.

Να μιλήσουμε για τον Smart Υμηττό. Ένα τεράστιο έργο. Έχουν εγκατασταθεί κάμερες AI σχεδόν παντού. Πόσο σας έχει βοηθήσει σε επίπεδο πρόληψης; Επίσης, τι έχει κάνει ο ΣΠΑΥ σε επίπεδο πρόληψης για τη φετινή αντιπυρική περίοδο;
Η ανάπτυξη των θερμικών καμερών είναι γεγονός ότι έχουν βοηθήσει κατά πολύ στην πρόληψη. Να ξέρετε ότι ακόμη και τώρα που δίνω τη συνέντευξη σε εσάς, πριν από λίγο είχαμε σήμα για την περιοχή των Γλυκών Νερών που τελικά δεν ήταν στο δήμο το δικό μας, ήταν στο δήμο Παιανίας-Γλυκών Νερών, αλλά αυτό ενεργοποιεί όμως άμεσα γενικότερα και το Πυροσβεστικό Σώμα και φυσικά τις εθελοντικές ομάδες.
Φτάνουμε δηλαδή σε ένα σημείο να προλαμβάνουμε δυσμενείς και κακές καταστάσεις, που κατά το παρελθόν δεν είχαμε αυτή τη δυνατότητα. Αναμφισβήτητα είναι ένα καίριο έργο σε σχέση με τον Υμηττό, είναι ένα έργο που πραγματικά χρειαζόταν και που έγινε πράξη το προηγούμενο χρονικό διάστημα και που συμβάλαμε όλοι συνολικά για να μπορέσει τελικά να χρηματοδοτηθεί ο Σύνδεσμος, ώστε σήμερα να λέμε ότι τεχνολογικά είμαστε πάρα πολύ μπροστά συνολικά από συνδέσμους της χώρας.
Και βέβαια, το ζήτημα δεν είναι να περιαυτολογούμε και να λέμε ότι εμείς είμαστε οι καλοί, είναι η καλή πρακτική που θα πρέπει να υιοθετηθεί συνολικά από όλες τις Περιφέρειες της χώρας και φυσικά από την κυβέρνηση, για να μπορούν και άλλου είδους έτσι σύνδεσμοι να αναπτύξουν αντίστοιχες δεξιότητες με τις δεξιότητες που έχει αναπτύξει σήμερα ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού, ο ΣΠΑΥ.
Σε επίπεδο αναδασώσεων, τι κατάφερε ο ΣΠΑΥ την προηγούμενη περίοδο;
Πριν φτάσουμε στο κομμάτι των αναδασώσεων, να μιλήσουμε και λίγο για τις αποψιλώσεις χαμηλής υποβλάστησης, χαμηλής βλάστησης, που είναι σε εξέλιξη ακόμη και τώρα που μιλάμε, και που, δυστυχώς πολλές φορές υπάρχουν χρονοκαθυστερήσεις σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες.
Οι διαδικασίες είναι πολύ συγκεκριμένες και το λέω με πλήρη επίγνωση: ότι ό,τι ήταν να γίνει από πλευράς διοίκησης έχει γίνει. Εμείς εμπρόθεσμα κάναμε τον προϋπολογισμό του Συνδέσμου. Εμπρόθεσμα η Εκτελεστική Επιτροπή κίνησε τη διαδικασία προκειμένου να τρέξουμε έναν διαγωνισμό ο οποίος θα είναι για τα επόμενα έτη, είναι πολυετής δηλαδή ο διαγωνισμός σε σχέση με τις αποψιλώσεις και τους καθαρισμούς.
Πολλές φορές, και το ανέδειξα αυτό και σε μια πρόσφατη επίσκεψη που είχε ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο κύριος Τουρνάς, μπλέκουμε με τη διαδικασία. Η διαδικασία είναι βεβαίως, το γνωρίζουμε όλοι, και το κυριότερο βέβαια δεν μπορεί κάποια στιγμή στον προσυμβατικό έλεγχο να υπάρχουν χρονοκαθυστερήσεις. Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να ξεπεραστεί, είναι μία πρόταση που έγινε από πλευράς τη δική μου προς τον Υπουργό, νομίζω ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα και αφού τελειώσουμε με την κύρωση του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προφανώς θα το συζητήσω και με τον Υπουργό Εσωτερικών ώστε να βρούμε το μοτίβο να μην υπάρχουν χρονοκαθυστερήσεις. Και να ξέρετε, πραγματικά με ξεπερνά το γεγονός να ακούω κάποιον υπάλληλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να μου λέει ότι «εγώ έχω δικαίωμα να απαντήσω σε 60 ημέρες». Εσύ μπορεί να έχεις, αλλά γενικότερα όμως το βουνό δεν μπορεί να περιμένει 60 ημέρες, και ειδικά σε μια περίοδο που καθημερινά μιλάμε για την κρίση, και αναφέρομαι στην κλιματική κρίση.
Σε ό,τι αφορά τις φυτεύσεις: Η φυτευτική περίοδος ξεκινά περίπου από τον Οκτώβριο και περαιώνεται το Μάρτιο. Εκεί, λοιπόν, φέτος κάναμε αρκετές δράσεις με πολλές εθελοντικές ομάδες. Πάντοτε οι εθελοντικές ομάδες είναι παρούσες όταν κάνουμε τέτοιου είδους αντίστοιχες δράσεις, στον όποιο δήμο από τους 12 δήμους μέλη του Συνδέσμου. Πήγαν εξαιρετικά, να ξέρετε ότι έχουμε μεγάλη επιτυχία σε ό,τι αφορά τις φυτεύσεις που γίνονται, ανεξάρτητα με το εάν το έδαφος είναι τόσο πρόσφορο ή όχι. Η προσπάθεια που γίνεται και θα είναι προφανώς και για τα επόμενα πολλά χρόνια, είναι να πρασινίσουμε το βουνό. Νομίζω ότι τα πηγαίνουμε αρκετά καλά και το κυριότερο βέβαια δεν είναι μόνο η φύτευση, είναι η δεύτερη φάση και αναφέρομαι στη συντήρηση.
Εκεί λοιπόν, μέσα από συνέργειες που ο ΣΠΑΥ έχει κάνει με διάφορες έτσι ΜΚΟ, μεταξύ των οποίων είναι η Humanity Greece, είναι η We4All και φυσικά με το “Όλοι Μαζί Μπορούμε” του ΣΠΑΥ, πάμε και κάνουμε τις συντηρήσεις και αναφέρομαι στην στο πότισμα των δέντρων, που είναι το σημαντικότερο. Και εκεί και οι κατά τόπους αρμόδιοι αντιδήμαρχοι και φυσικά οι δημοτικές αρχές, προφανώς έχουν υιοθετήσει αυτή τη λογική και κάνουν ό,τι μπορούνε προκειμένου να ποτίζονται τα δέντρα, ώστε τα επόμενα χρόνια να μπορούμε να λέμε ότι πράγματι πρασίνισε ο Υμηττός.

Ποιο ήταν ο στόχος σας για τον ΣΠΑΥ οταν αναλάβατε την προεδρία του;
Ο στόχος ο δικός μου είναι πράγματι να εξασφαλίσουμε το βουνό, να μιλάμε σε πραγματικούς συνθήκες, να μην φουσκώνουμε γενικότερα τα πράγματα, αλλά να πηγαίνουμε στο πεδίο βήμα-βήμα προκειμένου με την αρωγή και τη βοήθεια των πάντων να εξασφαλίσουμε πράγματα τα οποία δεν είναι, αν θέλετε, και αυτονόητα. Αυτή είναι η ουσία της παρουσίας του εκάστοτε προέδρου στο Σύνδεσμο, και γενικότερα πολύ δουλειά και λιγότερη προβολή.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε πάρα πολλά φαινόμενα άτυπων, παράνομων χωματερών στις παρυφές του Υμηττού, που είναι πιθανές εστίες εκδήλωσης πυρκαγιάς. Πόσο δύσκολο είναι να αντιμετωπιστούν αυτά, τόσο από τον ΣΠΑΥ όσο και από τους συνεργαζόμενους δήμους, και τι έχει κάνει ο ΣΠΑΥ για να αντιμετωπίσει αυτά τα φαινόμενα;
Είναι φοβερά δύσκολο. Δυστυχώς, πολλές φορές, ο πολίτης θέλει να χρησιμοποιεί το βουνό, δεν μπαίνει στη διαδικασία και τη λογική να προστατεύει το βουνό. Το βουνό δεν είναι να το χρησιμοποιούμε, είναι παράλληλα να το προστατεύουμε κιόλας.
Είναι γεγονός ότι όλα τα μπάζα τα οποία παράγονται μες στο λεκανοπέδιο, με διάφορους τρόπους, καταλήγουν συνήθως στο βουνό. Το φαινόμενο αυτό εκτείνεται και εκτός βουνού. Ειδικά στον δικό μου Δήμο, στην Παιανία, υπάρχουν καταγεγραμμένα 253 σημεία που έχουν δημιουργηθεί μικροχωματερές, με προϊόντα τα οποία αφορούν, προφανώς, αποκαταστάσεις κάποιων οικιών, δηλαδή οικοδομικά υλικά. Ό,τι μπορεί να φανταστεί ανθρώπινος νους, από λεκάνες WC, από ντουλάπες, από τραπέζια, από έπιπλα, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.
Το κυριότερο, όμως, είναι ότι δυστυχώς στο βουνό υπάρχουν και άλλου είδους απόβλητα, μεταξύ των οποίων είναι και το γυαλί. Και το γυαλί αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι φοβερά επικίνδυνο. Μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό από τους δήμους; Θα σας πω ότι είναι φοβερά δύσκολο, και είναι δύσκολο γιατί είναι πολύ δαπανηρό. Και προφανώς ο κάθε δήμος δεν έχει τη δυνατότητα προκειμένου να μπορέσει να ξεμπαζώσει, θα το πω εγώ έτσι, στο σημείο της αρμοδιότητάς του το βουνό. Είναι πράγματα τα οποία έχουν προκύψει τα τελευταία πολλά χρόνια, μιλάμε για τουλάχιστον 50 έτη ιστορία, που είναι πολύ δύσκολο να αποθεραπευτούν.
Σε ό,τι αφορά τον ΣΠΑΥ, εμείς κάνουμε συνεχείς καθαρισμούς για να μπορέσουμε κάποια στιγμή και να μαζεύουμε απορρίμματα από το βουνό και το κυριότερο βέβαια να βγάλουμε και όλα αυτά τα μπάζα τα οποία υπάρχουν. Δεν σας κρύβω ότι ένα από τα διακυβεύματα είναι να προκύψουν και κάποια χρήματα, για να προκύψει μια εργολαβία ώστε να μαζέψουμε και τα τελευταία υπολείμματα, δεδομένου ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν γίνει πάρα πολλές αντίστοιχες δράσεις, και αναφέρομαι και στους προκατόχους μου, για να μπορέσει να καθαριστεί το βουνό.
Έχουμε όμως δρόμο μπροστά μας και το κυριότερο βέβαια, αν δεν εξασφαλιστούν οι πόροι, αυτό τελικώς δεν θα μπορέσει να επιτευχθεί.
Έχουμε μια κλιματική κρίση, κάθε μέρα που περνάει γίνεται όλο και πιο απρόβλεπτη. Πόσο έτοιμος είναι ο ΣΠΑΥ να ανταποκριθεί σε αυτό το ασταθές περιβάλλον;
Όλα αυτά γίνονται παράλληλα να σας πω, επειδή το ερώτημα σε ό,τι αφορά τα φαινόμενα των βροχοπτώσεων που ήταν και πολύ έντονα, είναι ένα κομμάτι το οποίο δεν αφορά και τον ΣΠΑΥ. Και θέλω να το ξεκαθαρίσω, να το αποσαφηνίσω, γιατί ο πολίτης πολλές φορές, βλέποντας ότι υπάρχει ένας σύνδεσμος θεωρεί ότι ένας σύνδεσμος μπορεί να κάνει τα πάντα και να δώσει λύσεις σε όλα. Αυτό δεν γίνεται.
Και βέβαια να υπενθυμίσω ότι ακόμη και ο Δήμαρχος Γλυφάδας, ο κύριος Παπανικολάου, είχε αναδείξει το θέμα, ότι αφορά γενικότερα κάποιους φορείς, κάποιους παρόχους, μεταξύ των οποίων το πρώτο το οποίο είχε αναδείξει ήταν ο ΔΕΔΔΗΕ, οι οποίοι συνέβαλαν στο να προκύψει το θέμα που δυστυχώς είχε και την απώλεια ανθρώπινης ζωής σε ό,τι αφορά τη Γλυφάδα και όχι μόνο. Γιατί επίσης, εκτός από το δήμο Γλυφάδας, δύο θιγόμενοι δήμοι ήταν ο Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης όπως επίσης και ο Δήμος Κρωπίας, που είναι και μέλη του Συνδέσμου. Αυτά είναι ζητήματα που θα πρέπει να τα δούμε καθολικά, και σε ό,τι αφορά το κομμάτι της αντιπλημμυρικής θωράκισης.Εκεί θέλει συνέργεια και της Γενικής Γραμματείας Δασών και θα πρέπει κάποια στιγμή να δημιουργηθούν κάποια έργα στο βουνό με τη συνεργασία προφανώς του Συνδέσμου.
Εμείς είμαστε ανοιχτοί για να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό το πράγμα, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να έχουμε μία επιπρόσθετη θωράκιση του βουνού. Πάντως, είναι ένα ζήτημα το οποίο από δω και μπρος πρέπει να προταχθεί. Οι πρώτες κινήσεις και οι πρώτες ενοχλήσεις για το συγκεκριμένο κομμάτι από πλευράς Συνδέσμου έχουν γίνει. Έχουμε μιλήσει και με τον Γενικό Γραμματέα Δασών τον κύριο Σταθόπουλο και φυσικά με τον κύριο Γκουντούφα, ο οποίος είναι ο γενικός ο γενικός διευθυντής Δασών. Υπάρχει μία εξαιρετική συνεργασία, τώρα θα δούμε τι καρπούς θα δράξουμε σε μέλλοντα χρόνo.

Μιας και αναφερθήκατε στον ΔΕΔΔΗΕ, πέρυσι δύο περιστατικά πυρκαγιών προήλθαν από σπινθήρα στήλων του ΔΕΔΔΗΕ. Πόσο εύκολο είναι να ελέγξει ο ΣΠΑΥ τέτοια συμβάντα που δεν σχετίζονται με τη δική του δράση αλλά με άλλους οργανισμού όπως ο ΔΕΔΔΗΕ;
Είναι απίστευτα δύσκολο, και το λέω αυτό γιατί αυτή τη στιγμή έχει αναδειχθεί το θέμα από την πλευρά των εθελοντικών ομάδων και, προφανώς, των διοικήσεων του κάθε δήμου. Έχουν γίνει παρεμβάσεις από πλευράς του ΣΠΑΥ προς το συναρμόδιο υπουργείο, και αναφέρομαι στο Υπουργείο Περιβάλλοντος που εποπτεύει ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΗ κ.ο.κ, και είναι πολύ θετικό πως τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει κάποιες κινήσεις από τους προαναφερόμενους φορείς.
Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι δεν έχουμε φωτιά; Η απάντηση είναι πως όχι. Προφανώς και έχουμε φωτιές. Πολύ σωστά το θέσατε. Οι περισσότερες φωτιές ξεκινούν δυστυχώς μέσα από την υπαιτιότητα γενικότερα του ΔΕΔΔΗΕ, και προφανώς βέβαια είναι πάρα πολύ δύσκολο εμείς ως Σύνδεσμος να ασκήσουμε μία πίεση, πίεση που ασκήθηκε τελικώς από το κράτος. Έχουν γίνει για πρώτη φορά καθαρισμοί κάτω από πυλώνες, αλλά, βεβαίως, πρέπει κάποια στιγμή αυτό να επεκταθεί και να γίνεται και κάτω από κάποιες συγκεκριμένες κολώνες οι οποίες είναι ακριβώς ανάμεσα στον πολεοδομικό ιστό και το δάσος.
Εκεί, λοιπόν, είναι και το στοίχημα από δω και μπρος, και όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται κατ’ έτος. Δεν σημαίνει ότι το κάναμε μια χρονιά και την επόμενη δεν θα το κάνουμε. Και το λέω, διότι, και οι δήμοι αλλά και ο Σύνδεσμος κάνουμε συνεχώς όλους τους καθαρισμούς που προβλέπονται ενόψει και της έναρξης αντιπυρικής περιόδου. Αντιστοίχως, λοιπόν, και οι προαναφερόμενοι φορείς θα πρέπει να κάνουν αυτά και το κυριότερο βέβαια, θα πρέπει να μπαίνουν σε μια διαδικασία να πλένουν και τους πυλώνες.
Πονάει τον ΣΠΑΥ το γεγονός ότι η Γλυφάδα δεν είναι μέλος του;
Ο Δήμος Γλυφάδας ήταν ένας βασικός εταίρος. Βασικός εταίρος σε ό,τι αφορά και τη χρηματοδότηση προς το Σύνδεσμο και βεβαίως είναι αδιανόητο, για εμένα, να λέμε ότι σήμερα σε ένα βουνό λείπει ένας δήμος ο οποίος έχει και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι πρόσοψης προς το βουνό και που βεβαίως ήταν τα τελευταία πολλά χρόνια, είναι ένας πρωταγωνιστής, όχι μόνο από οικονομικής άποψης σε σχέση με το Σύνδεσμο, αλλά και ως προς την ανταποδοτικότητα του Συνδέσμου προς τον αντίστοιχο δήμο.
Εγώ θεωρώ ότι όλοι οι δήμοι πρέπει να είναι μέλη του Συνδέσμου από τη στιγμή που έχουν επαφή με το βουνό. Είναι, λοιπόν, κάτι το οποίο σίγουρα εμένα με απασχολεί, και με απασχολεί όχι μόνο ως προς το οικονομικό σκέλος. Θεωρώ ότι για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε το βουνό, πρέπει να είμαστε όλοι μαζί. Όλοι μαζί και το κυριότερο, αν υπάρχει και η όποια αντιπαράθεση με τον οποιονδήποτε, αυτό θα πρέπει να μένει στην άκρη και δεν αφορά γενικότερα το περιβάλλον, δεν αφορά τους πολίτες οι οποίοι αναπνέουν μέσα από την παρουσία του βουνού και δεν αφορά γενικότερα τίποτα άλλο. Αυτό που πρέπει να μας ενώσει είναι η περιβαλλοντολογική συνείδηση που ο καθένας έχουμε και το διακύβευμα το οποίο τελικώς είναι πάρα πολύ μεγάλο.
Κλείνοντας, ποιο είναι το δικό σας τρίπτυχο για τον ΣΠΑΥ; Τρεις λέξεις που θα μπορούσανε να χαρακτηρίσουνε είτε τη δράση σας είτε γενικά τον στόχο του ΣΠΑΥ στη δική σας θητεία;
Πολλή δουλειά. Χαμηλά τον πήχη. Και συνοχή.
Αυτά είναι τα τρία που θα μπορέσουν κάποια στιγμή να εξασφαλίσουν ότι ο Σύνδεσμος θα έχει μια παρουσία και θα έχει τα εξαιρετικότερα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την κοινωνία των πολιτών. Μιλάμε για το 1,5 εκατομμύριο των ανθρώπων που είναι γύρω από το βουνό, αλλά και συνολικά για όλους τους κατοίκους του λεκανοπεδίου που φτάνουνε περίπου τα 4,5 εκατομμύρια. Αυτό είναι. Δουλειά, δουλειά, δουλειά και το κυριότερο συνοχή και αρωγή του ενός προς τον άλλον, κάτι το οποίο έχουμε κατορθώσει και έχουμε καταφέρει τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις εθελοντικές ομάδες.